واکنش حماس به تحریم های جدید آمریکا

پنج شنبه 26 بهمن 1396 - 18:28:16
واکنش حماس به تحریم های جدید آمریکا

غزه- الکوثر: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تحریم های جدید آمریکا علیه این جنبش را محکوم کرد و آنرا تلاشی برای تقویت رژیم صهیونیستی و زیر پا گذاشتن حقوق قانونی فلسطینیان به ویژه حق دفاع از خود و مقاومت در برابر اشغالگری دانست.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده است حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و از اینرو تحریم های جدیدی علیه آن تصویب کرده است.
حماس تاکید کرد: این قوانین و تحریم ها به منزله پیش برد اهداف صهیونیست ها و ایستادن در کنار رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ملت فلسطین و زیر پا گذاشتن حقوق قانونی فلسطینیان به ویژه حق دفاع از خود و مقاومت در برابر اشغالگری است.
جنبش حماس با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این تصمیم آمریکا در راستای کامل کردن نقشه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای از بین بردن آرمان فلسطین و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین است . نقشه ای که با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس آغاز شده است و تلاش برای از بین بردن فعالیتهای آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» و همچنین نادیده گرفتن حق بازگشت پناهندگان فلسطینی نیز در همین راستاست.
جنبش حماس در این بیانیه همچنین تاکید کرده است: حماس بخش مهمی از ملت فلسطین است که برای دفاع از این ملت و غیرنظامیان فلسطینی در برابر تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیل ایجاد شده است؛ رژیمی که هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان فلسطینی را قربانی و از این نوع تصمیم گیریهای آمریکا سوء استفاده می کند تا بر جنایتهای خود ضد ملت فلسطین و شخصیتها و مسئولان آن بیفزاید.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 26 بهمن 1396 - 18:28:6