جنگ عفرین به روایت کردها

دو شنبه 23 بهمن 1396 - 16:10:8
جنگ عفرین به روایت کردها

دمشق- الکوثر: شبه نظامیان کرد با اشاره به عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه اعلام کردند پنج تانک ترکیه در ۲ روز گذشته منهدم و ۲۰۰ نظامی ترک تنها در یک هفته در عفرین کشته شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یگان‌های مدافع خلق کرد از انهدام دست‌کم ۵ تانک ارتش ترکیه و کشته ‌و زخمی شدن ده‌ها نظامی ترک و همپیمان عرب آنها در دو روز گذشته در عفرین خبر دادند. کردها همچنین تاکید دارند که در هفته اول فوریه نزدیک به ۲۰۰ نظامی ترک را کشته‌اند.

از سوی دیگر، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در بیانیه‌ای نتایج درگیری کردها با ارتش ترکیه و گروه‌های عرب هم‌پیمان آنکارا در عملیات نظامی «شاخه زیتون» را در بازه زمانی یکم تا هشتم فوریه اعلام کردند.

بنا بر این بیانیه، نتیجه این درگیری‌ها در ۱۲ محور در طول مرزهای سوریه با ترکیه  کشته شدن نزدیک به ۲۰۰ نظامی ترک بوده است.

نیروهای سوریه دموکراتیک ادعا می کنند در هفته نخست فوریه خسارت سنگینی بر نظامیان و تجهیزات ارتش ترکیه و گروه‌های عرب هم‌پیمان آنها وارد کرده‌اند؛ تعداد قربانیان درگیری‌ها در میان نظامیان ترک بنا بر اعلام این نیروها ۱۰۰ تا ۲۰۰ کشته است و تعداد تلفات گروه‌های «ارتش آزاد سوریه» ده‌ها تن برآورد شده است که در میان آنها یکی از فرماندهان ارتش آزاد هم به چشم می‌خورد.

همچنین کردها مدعی شده‌اند که نزدیک به ۲۰ تن از نیروهای آنها در اثر استفاده ارتش ترکیه از موشک‌های حاوی گاز سمی در حملات خود در ششم فوریه، مصدوم شده‌اند


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 23 بهمن 1396 - 16:9:59

دسته بندی :