فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل تلاش می کند

دو شنبه 23 بهمن 1396 - 14:16:11
فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل تلاش می کند

رام الله- الکوثر: مشاور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در امور خارجی اعلام کرد فلسطین به تلاش برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد به رغم وتوی آمریکا که در دولت کنونی حتی اجتناب ناپذیرتر به نظر می رسد ، ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نبیل شعث گفت :« عضویت ژاپن پنج بار از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد ، به ویژه اتحاد جماهیر شوروی سابق، وتو شد. امروز تنها قدرتی که از امتیاز وتو استفاده می کند ، آمریکاست.»
وی افزود :« مجمع عمومی نمی تواند به ما عضویت کامل بدهد. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد و بگذارید آمریکا باز هم ما را وتو کند. احتمالا جهان از وتو کردن درخواست ما برای عضویت کامل خسته خواهد شد.»
شعث افزود فلسطین به تماس ها با آمریکا ادامه می دهد اما مذاکرات سیاسی را پس از اقدام واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل رد می کند.
وی گفت :« تماس هایی وجود دارد اما بسیار محدود هستند. ما نمایندگی دیپلماتیک در واشنگتن داریم. طرف آمریکایی تهدید به بستن آن کرده اما آن را نبسته است. این نمایندگی دیپلماتیک هنوز فعال است. گذشته از آن وظیفه اصلی کنسولگری آمریکا در قدس همچنان پرداختن به روابط با فلسطینیان است چرا که به روابط آمریکا با اسرائیل هنوز هم در سفارت آن در تل آویو رسیدگی می شود.»
شعث افزود :« ما مذاکرات سیاسی نداریم. موضوعات مختلفی از جمله درباره روادید ، تجارت و دیگر مسائل وجود دارند که بر اساس آن تعامل ادامه دارد. ما روابط جدی با آمریکا نداشتیم اما تکرار می کنم هیچ مذاکره سیاسی وجود ندارد. ما به طور کامل اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را درباره قدس و تلاش های وی برای برداشتن موضوع این شهر و آوارگان از روی میز مذاکرات و قطع کمک مالی به آژانس اشتغال و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را به طور کامل رد می کنیم. ما مخالف همه این اقدامات هستیم.»
­این مقام بلند پایه در ادامه گفت فلسطین در حال همکاری با شرکای خارجی از جمله روسیه برای حل و فصل مسئله فلسطین - اسرائیل است و از برگزاری کنفرانس بزرگ در مسکو استقبال می کند.»

اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید


 


دو شنبه 23 بهمن 1396 - 14:16:1

دسته بندی :