هدف اصلی انقلاب امام خمینی(ره) از دیدگاه رئیس شورای اسلامی فلسطین

دو شنبه 23 بهمن 1396 - 14:10:26
هدف اصلی انقلاب امام خمینی(ره) از دیدگاه رئیس شورای اسلامی فلسطین

بیروت- الکوثر: رئیس «شورای اسلامی فلسطین در لبنان» آزادسازی فلسطین و قدس را هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ محمد نمر زغموط» در گفتگو با برنامه «یوم جدید» شبکه جهانی الکوثر به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ضمن تجلیل از جایگاه رفیع امام راحل در توصیف انقلاب اسلامی ایران گفت: «پیروزی انقلاب در ایران، پیروزی حق بر باطل و پیروزی اسلام محمدی (ص) بر اسلام آمریکایی بود. این انقلاب به پیروزی اسلامی منجر شد که از قرآن دستور می گیرد نه از آمریکا و انگلیس و فرانسه... این اسلام با اسلام کسانی که در شبه جزیره عربستان به نام اسلام و مسلمانان فسق و فجور می کنند، تفاوت دارد».

رئیس شورای اسلامی فلسطین درباره اهداف انقلاب اسلامی گفت: «هدف اصلی انقلاب امام خمینی (ره) بازگرداندن فلسطین به آغوش امت اسلامی بود و به عنوان مقدمه لازم بود ابتدا ایران و مردم ایران از سلطه آمریکا و حکومت شاهنشاهی نجات پیدا کنند تا بتوانند برای آزاد کردن فلسطین سلاح به دست بگیرند».

شیخ زغموط با اشاره به اهمیت فلسطین و مسجدالاقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف و محل معراج پیامبر(ص) گفت: «امام خمینی(ره) همه این ها را می دانست و به همین علت روزی را به عنوان روز جهانی قدس نامید و نیروی قدس را به عنوان ارتش آزادیبخش قدس تاسیس کرد و هفته وحدت را معرفی کرد تا مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و برای آزادسازی قدس و مسجدالاقصی بکوشند».

شیخ زغموط با ستایش از بصیرت و آینده نگری امام خمینی(ره) گفت: «به علت همین بصیرت بود که امام خمینی (ره) می گفت هدف اسرائیلی ها فقط فلسطین نیست بلکه آنها اگر در فلسطین موفق شوند نوبت به سایر کشورهای عربی خواهد رسید».

این شخصیت دینی فلسطینی با اشاره به هزینه هایی که ایران به خاطر حمایت از فلسطین متحمل شده است و می شود گفت: «همه تحریم ها و فشارهایی که بر ایران اسلامی وارد می شود به علت حمایت از فلسطین است. غربی ها به مقامات ایرانی گفتند فلسطین را به حال خود رها کنید ولی آنها گفتند حمایت از فلسطین تکلیف شرعی ما است. ایرانی ها و سوری ها بخاطر فلسطین هزینه پرداختند و حاضر نشدند از فلسطین دست بکشند و به همین علت بهای این تصمیم خود را می پردازند. ایران با تحریم های مالی و سیاسی مواجه شد و حتی اگر ملت ایران قدرتمند نبود آنها ممکن بود در صدد از بین بردن ایران بر آیند. اما در نهایت پیروزی با ما است».

رئیس شورای اسلامی فلسطین ضمن انتقاد شدید از حاکمان عربستان سعودی به علت بی اعتنایی به آرمان فلسطین گفت: «حاکمان عربستان به جای آن که درآمد سرشار این کشور از محل نفت و سایر منابع را در راه خدمت به مسلمانان خرج کنند آن را به خوکی به نام دونالد ترامپ می دهند و با باقیمانده آن نیز سوریه و لیبی و عراق و یمن را تخریب می کنند. این پول ها متعلق به آل سعود و آل ثانی و آل نهیان نیست بلکه متعلق به مسلمانان است و باید صرف امور مسلمانان شود و مهم ترین مورد مصرف آن نیز آزادی فلسطین است».


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


دو شنبه 23 بهمن 1396 - 14:9:59