تروریست ها باز هم در سوریه ناکام ماندند

دو شنبه 23 بهمن 1396 - 12:58:40
تروریست ها باز هم در سوریه ناکام ماندند

تهران- الکوثر: پایگاه حمیمیم روسیه اعلام کرد که تروریست‌های حاضر در منطقه غوطه شرقی دمشق تلاش داشتند که در این منطقه پایگاه و فرودگاه نظامی وابسته به آمریکا تأسیس کنند که موفق نشدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، 

روههای تروریستی حاضر در منطقه غوطه شرقی دمشق همچنان به نقض توافق ایجاد «مناطق کاهش تنش» ادامه می‌دهند.

تروریستها یکشنبه (روز گذشته) محله های مسکونی شهر دمشق را هدف حملات خمپاره‌ای خویش قرار دادند که در جریان آن سه غیر نظامی کشته و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

روزنامه الوطن سوریه در خصوص سایر اقدامات تروریستها به نقل از پایگاه «حمیمیم» روسیه گزارش داد که تلاش تروریستها برای ایجاد پایگاه نظامی را ناکام گذاشته است.

حمیمیم اعلام کرد که تروریستهای حاضر در غوطه شرقی قصد داشتند در این منطقه فرودگاه و پایگاه نظامی وابسته به آمریکا ایجاد کنند تا مانع از رسیدن نیروهای سوری به این منطقه شوند.

این پایگاه تأکید کرد که در حال حاضر واشنگتن در تلاش است که سوریه را تجزیه کند ولی مسکو می‌کوشد که این مسئله را ناکام کند.
در منطقه غوطه شرقی تروریستهای جبهه النصره حضور دارند و این منطقه را اشغال کرده‌اند.

در همین راستا، روزنامه الاخبار لبنان روز جمعه (20 بهمن) اعلام کرد که ارتش سوریه و متحدین به زودی عازم ریف دمشق می‌شوند تا منطقه غوطه شرقی را پاکسازی کنند(جزئیات بیشتر).

در خصوص برقراری آتش‌بس در غوطه شرقی نمایندگان دولت سوریه و معارضان 16 بهمن ماه جاری در نشست وین توافق کردند که آتش‎بس فراگیر در این منطقه اجرایی شود ولی تروریستها این توافق را بارها نقض کرده‌اند.

نیروهای سوری با کمک نیروهای متحد در اواسط دیماه گذشته با عملیاتهای گسترده خود موفق شدند منطقه غوطه غربی واقع در ریف جنوب غربی دمشق را از دست تروریست‌ها پس بگیرند.

ارتش سوریه طی عملیات سه ماهه خود در این منطقه تروریستها را مجبور کرد که به شروط نیروهای مقاومت تن دهند و ضمن تحویل سلاح سنگین خود، از این مناطق خارج شوند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 23 بهمن 1396 - 12:58:11

دسته بندی :