وهابی ها چه بر سر نمادهای اسلامی در مکه و مدینه آوردند؟

دو شنبه 23 بهمن 1396 - 12:40:22
وهابی ها چه بر سر نمادهای اسلامی در مکه و مدینه آوردند؟

تهران- الکوثر: وهابیون با پیروی از تفکرات واپس گرایانه ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب، بخش اعظم نمادها و آثار اسلامی مکه و مدینه را که بخشی از تاریخ پیدایش و گسترش اسلام به شمار می رفت، به طور کامل تخریب کردند.

شبکه جهانی الکوثر در گزارشی مصور درباره تاریخ خونبار وهابیت که در قالب برنامه «حقائق التاریخ» پخش شد اعلام کرد: با شروع لشکرکشی های وهابی ها در شبه جزیره عربستان، دوره جدیدی در این سرزمین آغاز شد که کاملا با دوره پیش از آن تفاوت داشت. وهابی ها با حرکت از منطقه درعیه در سرزمین نجد، مناطق و روستاهای اطراف آن را اشغال کردند و با استفاده بیش از حد از زور و وحشیگری بی حد و مرز، اماکن مقدس مسلمانان در شبه جزیره عربستان را به این بهانه که عامل شرک و کفر هستند تخریب کردند. به این ترتیب امت اسلامی به علت اقدامات وهابی ها بخش اعظم نمادهای تاریخی خود را از دست داد. حتی آثار برجا مانده از پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نیز از گزند وهابی ها در امان نماند. وهابی ها پس از سیطره بر مکه مکرمه و مدینه منوره و حومه آنها در سال 1344 هجری قمری (1925 میلادی)، علمای این شهرها را به زور سلاح و ارعاب مجبور کردند بهانه های آنان و افکار آنان را بپذیرند.

آنها سپس آن گونه که ابن غنام در کتاب خود به نام «تاریخ نجد» به عنوان اصلی ترین مرجع تاریخ وهابیت آورده است، مقبره های صحابه پیامبر و تابعین را تخریب کردند. در این کتاب آمده است شیخ محمد بن عبدالوهاب با دستان خودش مقبره زید بن خطاب برادر بزرگتر خلیفه دوم عمر بن خطاب را تخریب و آن را با خاک یکسان و به گذرگاه تبدیل کرد. وهابی ها حتی خانه پیامبر اسلام را که در آن با حضرت خدیجه زندگی کرده بود و دخترش فاطمه الزهراء (س) در آنجا به دنیا آمده بود تخریب کردند و آنچه را که شایسته این مکان نبود (سرویس بهداشتی عمومی) به جای آن ساختند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


دو شنبه 23 بهمن 1396 - 12:38:47