تلاش عربستان جهت یافتن جایگزینی برای حاکمان کنونی قطر

دو شنبه 23 بهمن 1396 - 11:56:34
تلاش عربستان جهت یافتن جایگزینی برای حاکمان کنونی قطر

عربستان سعودی تلاش دارد تا فردی را به عنوان جایگزین حاکمان کنونی قطر معرفی و از آن حمایت کند. عربستان و متحدانش این بار سلطان بن سُحِیم آل ثانی را برای این کار در نظر گرفته‌اند.

تهران- الکوثر:  شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی از استقبال پادشاه بحرین از شیخ سلطان بن سحیم آل ثانی و هیئت همراهش خبر داد. حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در دیدار با شیخ سلطان درباره روابط برادرانه و خانوادگی تاریخی میان بحرین و قطر گفتگو کرد.
الاخباریه ادامه داد: پس از آنکه شبکه حَمَدین (حمد بن خلیفه امیر سابق قطر وحمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر) تصمیم‌گیری‌ها را در قطر از آن خود کرد، شیخ سلطان بن سحیم آل ثانی تلاش خود را برای ازسرگیری روابط برادرانه و تحکیم آن در منطقه خلیج فارس و جهان عرب آغاز کرد. اجداد شیخ سلطان مدت‌ها حکومت قطر را در دست داشتند و خانواده آن‌ها نماینده قطری‌های اصیل محسوب می‌شوند و برای حکومت بر این کشور بر حق هستند.
شیخ سلطان گفت: روزی خواهد رسید که روز ملی خود را همراه با برادران دیگر در منطقه جشن خواهیم گرفت. قطر از عربیت خود بازگشته و انسجام خلیج فارس را بر هم زده است.
الاخباریه سعودی افزود: شیخ سلطان از خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل قطر است. آن‌ها و دیگر قطری‌ها حق دارند که خواهان بازگشت به ریشه‌های طبیعی خود باشند. شیخ سلطان با حضور خود در محافل منطقه روحیه واقعی ملت قطر را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که مقامات کنونی قطر این روحیه را مصادره کرده‌اند و با حماقت‌های پیاپی روابط خود را با همسایگان بر هم زدند. 
شیخ سلطان در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: ما مانند اجدادمان قطر را از آلودگی‌ها پاک خواهیم کرد.
سخنان وی برای کسانی که در دوحه تحت فشار حمدین سکوت کرده‌اند و بیگانگان را از مناطق مختلف جهان در قطر جمع کرده‌اند، درس خوبی است. شیخ سلطان کسی است که می‌تواند عظمت و بزرگی را به قطری‌ها بازگرداند و روابط این کشور را با ملت‌های خلیجفارس بازسازی کند. به همین دلیل است که کشورهای منطقه خلیج فارس از این رهبر به گرمی استقبال می‌کنند.
سلطان بن سحیم زمانی که نماینده ملت قطر شود، میراث‌دار خانواده خود شده است. خانواده‌ای که مانند دیگر خانواده‌های منطقه خلیج فارس تاریخی پر افتخار از مقابله با استعمارگران و متجاوزان دارند و در پی ایجاد اتحاد کامل میان کشورهای خلیج فارس هستند.
آنچه شیخ سلطان انجام می‌دهد نشان می‌دهد که شبکه حمدین مسئله‌ای زودگذر است و آنچه اصل و اساس است، اتحاد در خلیج فارس است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 23 بهمن 1396 - 11:56:21