خبرگزاری سانا: حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

یک شنبه 22 بهمن 1396 - 16:56:19
خبرگزاری سانا: حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی های سراسر کشور به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بازتاب گسترده ای داشت.

تهران- الکوثر: پایگاه اینترنتی سانا گزارش داد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در راهپیمایی های میلیونی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت برنامه ها برای تجزیه کشورهای منطقه با شکست مواجه شد. روحانی در این مراسم افزود: همکاری ایران با کشورهای منطقه موجب شکست گروه تروریستی داعش شد و برنامه های توطئه گران برای تجزیه کشورهای منطقه با شکست مواجه شد.
رئیس جمهور ایران افزود: تهران از هم پیمانانش در منطقه در برابر تروریسم حمایت کرد.وی افزود دشمنان برای تجزیه کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و ایجاد ناامنی در لبنان برنامه ریزی کردند ولی این برنامه ها با شکست مواجه شد.
روحانی همچنین گفت تلاش های آمریکا برای مداخله در امور داخلی ایران به لطف یکپارچگی ملت ایران با شکست مواجه شد، ملتی که در انقلاب خود به پیروزی رسید وتوانست توطئه های آمریکا را خنثی کند و آن را شکست دهد. رئیس جمهور ایران همه مردم این کشور را به ادامه راه و مشارکت در ساختن آینده کشور دعوت کرد.
رئیس جمهور ایران همچنین گفت آمریکایی ها به توطئه علیه فلسطین و قدس شریف ادامه می‌دهند ولی قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی نشان داد اکثر کشورهای جهان در این موضوع برابر آمریکا قرار دارند. روحانی گفت ما شاهد دوره ای باثبات‌تر در منطقه و دوره ای ضعیف تر برای‌ آمریکا و صهیونیسم هستیم.
درباره توافقنامه هسته ای نیز روحانی با اشاره به تلاش آمریکا برای از بین بردن این توافقنامه تاکید کرد تا زمانی که سایر طرف ها به برجام پایبند باشند ایران نیز به آن پایبند می ماند.
روحانی حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی های سالگرد پیروزی انقلاب را پاسخی قطعی به توطئه های جدید آمریکا علیه ایران دانست. او همچنین خواستار افزایش همبستگی و همدلی قشرهای مختلف مردم شد و گفت سال آینده سال تقویت فعالیت اقتصادی در بین مردم خواهد بود.
خبرگزاری رسمی سوریه در ادامه این گزارش به بررسی محتوای بیانیه پایانی شرکت کنندگان در راهپیمایی پرداخت و نوشت در این بیانیه بر پایبندی به اصول انقلاب و مقاومت در برابر برنامه های دشمن علیه منطقه تاکید شد. در این بیانیه همچنین از وحدت جهان اسلام و جنبش های آزادیبخش در منطقه به ویژه فلسطین حمایت شده است. شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین به شدت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین جنایاتی که رژیم آل سعود در یمن و بحرین مرتکب می‌شود را محکوم کردند. آنها آمریکا را دشمن شماره یک ملت ایران دانستند و از بدعهدی آمریکا در توافقنامه هسته ای ابراز ناخرسندی و خشم کردند. در این بیانیه همچنین از دستاوردهای ایران به ویژه در زمینه علم و فناوری و صنایع دفاعی و موشکی اعلام حمایت و بر پایبندی به اقتصاد مقاومتی و مقابله با هر توطئه ای تاکید شده است.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در ادامه گزارش خود به بازتاب سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب پرداخت و به نقل از لاریجانی نوشت، انقلاب ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) رویدادی مهم در ایران و منطقه بود و تاثیر زیادی بر روند تحولات گذاشت. لاریجانی که به شیراز سفر کرده است گفت حضور گسترده مردم ایران در این مراسم نشان می دهد این مردم خواستار ادامه راهی هستند که انقلاب اسلامی در پیش گرفته است.
به نوشته سانا، سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب، ضربه ای شدید به دشمنان آن و طمع ورزی های آنان است و ثابت می کند مردم نقشی محوری در ترسیم روند انقلاب اسلامی و پیروزی آن دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 22 بهمن 1396 - 16:56:15