حضور ميليوني ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن

یک شنبه 22 بهمن 1396 - 16:18:36

راهپيمايي هاي گسترده اي در تهران و شهرهاي ايران برگزار شد که راهپيمايان طي آن عليه آمريکا و اسرائيل و حتي عليه سعودي شعار دادند.

تهران- الکوثر: به گزارش  شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، حسن روحاني رئيس جمهور ايران در اظهاراتي که در جمع مردمي که در جشن هاي سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در ايران حضور داشتند گفت: آمريکا در اينکه توافقنامه هسته اي را با شکست مواجه کند ناتوان مانده است.
روحاني همچنين افزود: ايران پيروزي هاي بزرگي را ضد تروريست ها و گروه تروريستي داعش در منطقه محقق کرده است.
عمر هواش خبرنگار شبکه تلويزيوني روسيا اليوم در گزارشي گفت: مردم ايران سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب (اسلامي) خود را با برگزاري راه پيمايي هاي گسترده در تهران و بسياري از شهرها و شهرک هاي ايران گرامي داشتند. حسن روحاني رئيس جمهور ايران در اظهاراتي در بين مردم تظاهرکننده تأکيد کرد:« اين حضور مردمي گسترده پاسخ آشکاري بر دخالت آمريکا و توطئه آمريکا و صهيونسيم ضد ايران و دخالتهاي آنها در امور داخلي ايران است.»
خبرنگار گفت البته منظور وي از اين دخالتها حمايتهاي آمريکا و اسرائيل از اغتشاشات و اعتراضات مردمي ايران در ماه گذشته است .
گفتني است آمريکا تلاش کرده بود اين پرونده اعتراضات مردمي را به شوراي امنيت بکشاند اما در به دست آوردن اجماع بين المللي ضد تهران ناموفق بود. حسن روحاني نيز به اين مطالب اشاره کرد.
روحاني همچنين با اشاره به سياست هاي ايران در منطقه گفت: کمک هاي ما به سوريه و عراق پيروزي هاي بزرگي را محقق کرده است و ما بر تروريسم پيروز شديم و تلاش آمريکا و اسرائيل را در تقسيم منطقه با شکست مواجه کرديم.
رئيس جمهور ايران همچنين درباره شکست توطئه آمريکا و اسرائيل ضد قدس و هدف قرار دادن توافقنامه هسته اي ايران مطالبي را بيان  کرد.
خبرنگار روسيا اليوم افزود: البته تهران تأکيد مي کند تا زماني که طرف مقابل توافقنامه هسته اي را لغو نکرده باشد به آن احترام مي گذارد. راهپيمايي هاي گسترده اي را که تهران و شهرهاي ايران شاهد آن بودند با شعارهايي ضد آمريکا و ضد اسرائيل و حتي ضد عربستان سعودي همراه بود. زيرا ايراني ها عربستان سعودي را عامل ايجاد نا امني منطقه و ايران، به ويژه پس از جنگ عربستان سعودي در يمن مي دانند.
در اين راهپيمايي مردمي، سپاه پاسداران انقلاب (اسلامي) ايران نيز اقدام به نصب ماکتهايي از موشکهاي بالستيک دور برد خود کرد و اين اقدام بدان معني است که ايران با هيچ خواسته اي از سوي آمريکا يا کشورهاي غربي درباره بازگشت به مذاکرات در زمينه برنامه هسته اي و يا حتي مذاکرات درباره سامانه موشک هاي بالستيک ايران موافقت نخواهد کرد.


یک شنبه 22 بهمن 1396 - 16:18:31