ایران عمق استراتژیک ملت‌های مستضعف است

جمعه 20 بهمن 1396 - 10:52:36
ایران عمق استراتژیک ملت‌های مستضعف است

سفیر ایران در لبنان، جمهوری اسلامی را حامی واقعی و عمق استراتژیک ملت‌های مستضعف توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏، محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مراسم سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در منطقه جیه برگزار شد، روابط میان ملت های لبنان و ایران را تاریخی و بسیار خوب توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به مبانی حق و عدالت و وحدت و ایستادگی در کنار مظلومان جهان پایبند بوده و حامی واقعی و عمق استراتژیک ملت های مستضعف و قهرمان به ویژه لبنان و سوریه و فلسطین در برابر تروریسم تکفیری و صهیونیستی به شمار می آید.

وی افزود: تلاش ها و جانفشانی ها نتیجه داد و پیروزی بزرگی بر تروریست های تکفیری بدست آمد تا صلح و ثبات مبتنی بر کرامت انسانی و عدالت بر جهان حاکم شود. گفت وگوی داخلی در سوریه و یمن و بحرین بهترین راه حل برای پایان مشکلات و بحران های منطقه است.

فتحعلی با اشاره به اجماع اسلامی و بین المللی در قبال مخالفت با تصمیم آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: قدس پایتخت فلسطین بوده و باقی خواهد ماند و جنگ ها و بحران های منطقه نمی تواند قطب نما را از مساله فلسطین دور کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین عید خود و در پرتو رهبری حکیمانه امام خامنه ای، درستی راه و روش خود را به اثبات رسانده و با عزمی راسخ و اخلاص و وفاداری در حال پیشرفت در زمینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی و علمی است.

سفیر ایران در بیروت اظهار داشت: پس از اذعان جهانیان به حق ما در استفاده از تکنولوژی هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز برای همگان ثابت شد که تحریم ها بی فایده بوده و بر عزم و اراده ما جهت ادامه راه افزوده و اعتماد به نفس و قدرت ما را بیشتر می کند.

وی تأکید کرد که دست ما برای گفت وگو و تفاهم بر اساس حق مشروع امت دراز است و توافق هسته ای بهترین الگو برای همکاری جمهوری اسلامی ایران با جامعه جهانی محسوب می شود.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 20 بهمن 1396 - 10:52:30

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :