افزایش آمار سوء تغذیه کودکان در استان ضالع یمن

چهار شنبه 18 بهمن 1396 - 19:4:26
افزایش آمار سوء تغذیه کودکان در استان ضالع یمن

صنعا- الکوثر: منابع خبری از افزایش آمار سوء تعذیه کودکان در استان ضالع در جنوب یمن به ویژه در بخش های شمالی این استان،که درگیری ها در آن ادامه دارد، خبر می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در سال گذشته در این استان  بیش از سیزده هزار مورد سوء تغذیه از جمله پنج مورد مرگ ناشی از سوء تعذیه مشاهده شده است. نتیجه منفی جنگ بر وضعیت هزاران خانواده، از دلایلی است که موجب می شود روند زندگی کودکان یمنی با خطرات این چنینی روبرو شود.
 نسلی کامل از کودکان یمن با تبعات ویرانگر جنگ مواجه هستند. آوارگی، بیماری و کمبود مواد غذایی و دارویی موجب شد تا سه چهارم جمعیت یمن نیازمند کمک های انساندوستانه باشند، در این میان حدود دو میلیون کودک از سوء تغذیه حاد رنج می برند، این شرایط سبب شد تا سازمان ملل متحد اوضاع یمن را بدترین شرایط در جهان بداند. بیشتر کودکان در استان ضالع از سوء تغذیه حاد رنج می برند. کمبود مواد غذایی برای مادران یکی از دلایل سرایت این مشکل به کودکان به ویژه نوزادان است، سوء تغذیه با ایجاد ضعف بدنی در کودکان، آنان را برای ابتلا به هر نوع بیماری آماده می کند و ابتلای کودکان به برخی  بیماری ها سبب مرگ آنان می شود. بر اساس آمار یونیسف در سه سال گذشته تولد سه میلیون نوزاد جدید در یمن به ثبت رسیده است تا این اتفاق موجب شود کمبود مواد غذایی و شیوع سوء تغذیه میان کودکان و مادران، موضوعی کاملا قابل پیش بینی باشد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 بهمن 1396 - 16:23:52

دسته بندی :