رئیس جمهور لهستان قانون ضد هولوکاست را تصویب کرد

سه شنبه 17 بهمن 1396 - 15:54:16
رئیس جمهور لهستان قانون ضد هولوکاست را تصویب کرد

تهران- الکوثر: رئیس جمهور لهستان امروز علی رغم فشارهای خارجی قانون منع تحقیق در مورد نقش لهستان در هولوکاست را به تصویب رساند.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پارلمان لهستان هفته قبل به لایحه‌ای رأی داد که به موجب آن، سخن گفتن از دخالت اتباع لهستانی در واقعه موسوم به هولوکاست غیرقانونی است و می‌تواند جریمه نقدی و یا حتی حبسی 3 ساله را برای گوینده به ارمغان بیاورد.

در پی تصویب لایحه مبارزه با دخیل دانستن لهستانی‌ها در واقعه هولوکاست در پارلمان این کشور، مقامات صهیونیست در رسانه‌های جمعی به مقامات لهستان انتقادات شدیدی را وارد کردند.

 

همچنین در پی سخنان نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی که مردم لهستان را به همدستی در کشتار یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی (هولوکاست) متهم کرد،‌ دولت لهستان سفر برنامه ریزی شده وی را لغو کرد.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: جوانا کوپسینسکا سخنگوی دولت لهستان دوشنبه شب در یک شبکه تلویزیون محلی این کشور گفت:« چنین دیداری وجود نخواهد داشت.»
در ماه سپتامبر سال 1939 میلادی، بر اساس توافق سری میان سران آلمان نازی و شوروی، لهستان مورد حمله برق‌آسای نیروهای نظامی این دو کشور قرار گرفت. دفاع جانانه لهستانی‌ها که 66 هزار کشته بر جای گذاشت، نتوانست جلوی اشغال و تقسیم این کشور میان مهاجمان را بگیرد و تا سال 1945 یعنی سال اتمام جنگ جهانی، این کشور در اشغال بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 17 بهمن 1396 - 15:54:9

دسته بندی :