ادامه اقدامات برخی از کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل

سه شنبه 17 بهمن 1396 - 14:45:15
ادامه اقدامات برخی از کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل

رام الله- الکوثر: وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از سفر قریب الوقوع هیئتی متشکل از 9 خبرنگار عرب به فلسطین اشغالی خبر داد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به  نام و هویت این روزنامه نگاران یا کشورهای آنها، اشاره ای نکرده است اما این وزارت تاکید می کند که سفر این هیئت روزنامه نگاران عرب در هفته آینده انجام خواهد شد.
بر اساس جدول تعیین شده روزنامه نگاران عرب از ساختمان کنست اسرائیل و موزه «یاد واشم» در شهر اشغال شده قدس که ویژه پدیده موسوم به «هولوکاست» و به اصطلاح «قربانیان آن» است دیدن خواهند کرد . آنها همچنین از برخی مراکز دینی در این شهر و از جمله مسجد الاقصی نیز دیدن می کنند.
این در حالی است که ساکنان شهر قدس در اواخر سال 2017 مانع از بازدید هیئتی بحرینی از مسجد الاقصی شدند. ساکنان بیت المقدس اجازه ندادند این هیئت - که به دستور حمد بن عیسی پادشاه این کشور با هدف عادی سازی روابط با اسرائیل و به بهانه گسترش فرهنگ تساهل و تسامح به شهر قدس اعزام شده بودند - وارد مسجد الاقصی و منطقه ای که حضرت رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) از آن به معراج رفتند، شوند ممانعت به عمل آوردند.
همچنین این هیئت خبرنگاران عرب از بیمارستان صفد نیز بازدید خواهد کرد به طوری که با شماری از تروریستهای مسلح که در سوریه زخمی شدند و به این بیمارستان برای مداوا منتقل شدند دیدار خواهند کرد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده این هفتمین گروهی است که وزارت خارجه رژیم غاصب صهیونیستی برای سفر از فلسطین اشغالی دعوت می کند به طوری که قبل از این گروه نیز میزبان هیئتی متشکل از شش روزنامه نگار و وبلاگ نویس عرب بود که البته اکثر آنها در کشورهای اروپایی زندگی می کنند.
اخیرا ایوب قرا وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی که وابسته به حزب لیکود حاکم بر این رژیم است گفت: «کشورهای عربی در حال حاضر به طور علنی برای روابط با اسرائیل تلاش می کنند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 17 بهمن 1396 - 14:45:6