حضور نیروهای ویژه آمریکایی در رزمایش دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی

دو شنبه 16 بهمن 1396 - 11:32:20
حضور نیروهای ویژه آمریکایی در رزمایش دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی

رام الله- الکوثر: در حالی که میزان تنش ها در مرزهای شمالی و جنوبی فلسطین اشغالی شدید است، نیروهای آمریکایی در آنجا حضور دارند و سامانه های دفاع ضد موشکی این کشور پیش از برگزاری یک رزمایش نظامی مستقر شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تایید کرد یک رزمایش گسترده پنج روزه برگزار می شود. در این رزمایش، یک حمله موشکی وسیع به مرزهای شمالی و جنوبی اسرائیل شبیه سازی می شود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رزمایش بخشی از راهبردی طولانی مدت تر و بخشی از همکاری ارتش های اسرائیل و آمریکا به شمار می رود.
هدف از این تمرین مشترک با «فرماندهی حوزه اروپای ارتش آمریکا»، تقویت همکاری نظامی در برابر تهدیدات منطقه ای و پیشبرد امنیت منطقه ای بلند مدت است.
این رزمایش نظامی، «جونیپِر کبرا» Juniper Cobra  نام دارد و آخرین بار، ژوئن 2016 با حضور بیش از سه هزار نفر از نیروهای آمریکایی برگزار شده بود.
این رزمایش نظامی از سال 2001 هر دو سال یک بار برگزار شده است. در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است این رزمایش بخشی از تمرین برای حفظ آمادگی نیروهاست،
آمریکا و رژیم صهیونیستی توافقی امضاء کرده اند که بر اساس آن آمریکا در زمان جنگ ، به اسرائیل در خصوص دفاع موشکی کمک می کند. نخستین پایگاه موشکی آمریکا هم ماه سپتامبر در جنوب سرزمین های اشغالی افتتاح شد.

این رزمایش در حالی برگزار خواهد شد که مقامات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر ادعاهایی مبنی بر آماده شدن حزب‌الله برای نبردی دیگر و حمله به اسرائیل را بیش از پیش مطرح می‌کنند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته با بیان اینکه توانمندی‌های نظامی حزب‌الله به طور فزاینده‌ای بیشتر شده، گفت در صورت وقوع نبرد آتی، لبنان و سوریه را با هم هدف قرار می‌دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 16 بهمن 1396 - 11:32:11