تصمیم روسیه برای ساخت 4 پایگاه هوایی جدید در سوریه

شنبه 14 بهمن 1396 - 16:7:29
 تصمیم روسیه برای ساخت 4 پایگاه هوایی جدید در سوریه

دمشق- الکوثر: پایگاه اینترنتی صهیونیستی دبکا فایل از تصمیم روسیه برای ساخت 4 پایگاه هوایی جدید در سوریه و استقرار 6 هزار نیروی بیشتر در این کشور خبر داد.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دبکا فایل مدعی شده یکی از  پایگاه های هوایی روسیه با ایران مشترک است.
در 11 دسامبر 2017 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و پس از آن سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کردند ارتش این کشور قصد دارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند و به خانه بازگرداند.

دبکا فایل امروز ادعا کرد تعداد اندکی از واحدهای روسی به خانه بازگشتند و خیلی زود نیروهای جدید جایگزین آنها شدند و به جای دو پایگاه - تاسیسات هوایی حمیمیم و تاسیسات دریایی طرطوس - چهار پایگاه هوایی جدید در دست ساخت هستند که قرار است نیروی هوایی روسیه از آنها بهره برداری کند.

به ادعای این پایگاه اینترنتی ، پایگاه هوایی تیاس که با نام «تی 4» هم شناخته می شود، یکی از این پایگاه هاست که در بخش حمص در غرب تدمر واقع شده و بزرگترین پایگاه هوایی در سوریه است. روس ها در حال تبدیل کردن آن به مرکز اصلی عملیات هوایی خود در مرکز سوریه هستند.
فرودگاه تدمر نیز از عملیات روس ها در شرق سوریه ازجمله در دیرالزور پشتیبانی می کند. مسکو موافقت کرده است از این پایگاه به طور مشارکتی با ایران استفاده کند.

دبکافایل همچنین مدعی شده است سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران درحال برنامه ریزی برای تبدیل کردن تدمر به مرکز اصلی انتقال شبه نظامیان عراقی طرفدار ایران از جنوب عراق به سوریه است.
دبکا فایل ادامه داده است : روس ها از فرودگاه نظامی حماه هم که در غرب حماه قرار دارد برای کنترل هوایی مرکز سوریه و شمال آن و بزرگراه های مرکزی منتهی به دمشق استفاده خواهند کرد. از همه مهمتر اینکه این فرودگاه در فاصله هوایی 125 کیلومتری و فاصله زمینی 173 کیلومتری پایگاه دریایی طرطوس روسیه در ساحل مدیترانه واقع شده است.
به ادعای این منبع، پایگاه هوایی شعیرات در حمص هم محل اصلی فرود هواپیماهای ترابری است که نیروها، تسلیحات و تجهیزات ایران و روسیه را منتقل می کنند.
بیش از 6 هزار نیروی نظامی جدید روس که بیشتر آنها از نیروی هوایی و پرسنل عملیات ویژه هستند، قرار است در این پایگاه ها مستقر شوند. برخی از این نیروها وارد محل خدمت خود شده اند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


شنبه 14 بهمن 1396 - 16:2:23