دادگاه آلمانی پخش اذان را ممنوع اعلام کرد

شنبه 14 بهمن 1396 - 15:12:29
دادگاه آلمانی پخش اذان  را ممنوع اعلام کرد

تهران- الکوثر: دادگاهی در آلمان پخش اذان از یکی از مساجد این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دادگاه منطقه «اور ارکنشویک» واقع در غرب آلمان با اعلام اینکه پخش اذان در مسجد این شهر خلاف آزادی‌های مذهبی است، رای به توقف پخش اذان از این مسجد داد.

این تصمیم بر اساس حکم دادگاه محلی و در پی شکایت یک خانواده آلمانی که در یک کیلومتری این مسجد زندگی می‌کنند، اتخاذ شده است.

این خانواده گفته اند که پخش اذان از این مسجد، به نوعی نقض آزادی‌های مذهبی آنها است. به گفته آنها در واقع پخش اذان آزاردهنده نیست بلکه این محتوای اذان است که ایجاد مزاحمت می‌کند. زیرا در اذان گفته می‌شود که الله فراتر از خدای مسیحیان است و این چیزی است که برای آنها قابل قبول نیست!!

با این وجود سخنگوی دادگاه اعلام کرده که جامعه مسلمانان منطقه حق درخواست تجدید نظر در این حکم را دارند.

در واکنش به صدور این حکم حسین تورگوت، از مسئولان مسجد گفت: «اذان یا فراخواندن مسلمانان به نماز تنها دو دقیقه زمان می‌برد و تنها در روزهای جمعه در حدود ساعت ۱ بعد از ظهر خوانده می‌شود. ما حتی در ۱۰ متری این مسجد همسایگانی آلمانی داریم اما تا کنون هیچ شکایتی در این باره نشنیده بودیم.»

در دوسال اخیر  اسلام هراسی به طور قابل توجهی در آلمان افزایش یافته است.

هجوم آوارگان ناشی از جنگ و تروریسم  به اروپا به ویژه آلمان، حمایت‌ها از احزاب ضد مهاجر و افراطی و نژادپرست را افزایش داده است. این احزاب خواستار ممنوعیت حتی مناره‌ها در شهرهای این کشور شده و اسلام را مخالف با قانون اساسی آلمان دانسته اند. همچنین تعداد حملات به پناهگاه‌های آوارگان افزایش یافته است.

آلمان حدود 4 میلیون مسلمان دارد که 5 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 14 بهمن 1396 - 15:12:21

دسته بندی :