میانمار به نماینده سازمان ملل اجازه ورود نداد

شنبه 14 بهمن 1396 - 14:30:40
میانمار به نماینده سازمان ملل اجازه ورود نداد

تهران- الکوثر: دولت میانمار به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: ماه فوریه زمان مناسبی برای بازدید نماینده سازمان ملل از ایالت راخین نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «منصور عیاد العتیبی» دیپلمات کویتی و رئیس ماه فوریه شورای امنیت سازمان ملل با اعلام این خبر همچنین گفت: احتمال دارد دیدار از ایالت «راخین» در ماه‌های آینده انجام شود و مقامات میانماری تنش‌ها در این استان را از دلایل رد کردن درخواست کنونی این شورا برای ورود به این ایالت دانسته اند.
رسانه‌های منطقه ای روز پنجشنبه گذشته با انتشار مستندات جدیدی از کشف پنج گور جمعی که حداقل 40 جسد روهینگیایی در آن دفن شده و برای پاک شدن آثار جنایت علیه آنها از اسید برای متلاشی شدن سریع جسد استفاده شده، خبر دادند.
مستندات جدید حاکی از آن است که وقتی مردان روهینگیایی روستای «گو دار پین» مشغول انجام یک بازی محلی شبیه به فوتبال بودند، سربازان ارتش میانمار به آن‌ها حمله کرده و آن‌ها را به قتل رسانده اند.
یکی از بازماندگان این حمله وحشیانه ، شهادت داده که شش نفر از دوستانش پس از به قتل رسیدن در 2 گور مختلف جمعی دفن شدند که شناسایی آن‌ها تنها از طریق رنگ شلوار ورزشی آنها امکان پذیر بوده است.
از اوت 2017 (شهریور 96) حدود 700 هزار روهینگیایی درپی حملات سیستماتیک و مرگبار ارتش میانمار به روستاهای این اقلیت مسلمان گریخته و به بنگلادش، کشور همسایه پناه برده اند.
ارتش میانمار در توجیه این حملات، روهینگیایی‌ها را «تروریست» می‌خواند اما پناهنده‌های گریخته به بنگلادش، شاهد کشتار جمعی، تجاوز و آتش گرفتن خانه‌هایشان بوده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 14 بهمن 1396 - 14:29:24