واکنش بولیوی به دخالت های آمریکا در ونزوئلا

شنبه 14 بهمن 1396 - 10:5:53
واکنش بولیوی به دخالت های آمریکا در ونزوئلا

تهران- الکوثر: «ایوو مورالس»، رئیس جمهوری بولیوی، در واکنش به سخنان «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا علیه ونزوئلا، از کاراکاس حمایت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ایوو مورالس» در پیامی حمایت خود را از مردم ونزوئلا در برابر اظهارات مداخله جویانه «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا علیه ونزوئلا و دولت این کشور، اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا در یکی از سخنرانی های خود گفته است که واشنگتن قصد دارد تا فشارهای بیش تری را علیه ونزوئلا اعمال کند تا در نهایت در این کشور تغییر دولت را شاهد باشیم.

مورالس  از طریق صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، همتای آمریکایی اش به دنبال اقدام نظامی علیه مردم کشور برادر، یعنی ونزوئلا است.

 رئیس جمهوری بولیوی حمایت خود را از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، نیز اعلام کرد و اطمینان داد که  درگیری نظامی به وقوع نخواهد پیوست.

تیلرسون پیش از عزیمت به منطقه آمریکای لاتین، در دانشگاه آئوستین به مناسبت اولین سالگرد انتخاب دولت ترامپ، سخنرانی را ترتیب داده بود.

در این سخنرانی وی  ضمن دخالت در امور داخلی ونزوئلا، اعلام کرد که تقریبا مطمئن است که مادورو به زودی از ونزوئلا فرار می کند، زیرا وی "در کوبا دوستانی دارد که می توانند به او یک محلی برای سکونت  نزدیک ساحل را اعطا کنند."

از سوی دیگر رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد که این کشور، 40 مقام فعلی و گذشته ونزوئلا را که به دولت این کشور کمک و از مادورو حمایت کرده اند، تحریم کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 14 بهمن 1396 - 10:0:58

دسته بندی :