آش و سالادهای ایرانی زینت بخش سفره جشنواره بین المللی غذا در هند

شنبه 14 بهمن 1396 - 9:48:2
آش و سالادهای ایرانی زینت بخش سفره جشنواره بین المللی غذا در هند

تهران- الکوثر: جشنواره بین المللی غذا در دانشگاه پونا هند برگزار شد. در این جشنواره ، دانشجویان ایرانی هم شرکت کرده اند .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هدف از برگزاری این جشنواره ، همگرایی و آشنایی شرکت کنندگان با دیگر اقوام و فرهنگ غذایی کشورهای مختلف و ایجاد ارتباط متقابل فرهنگی و اجتماعی شهروندان کشورهای مختلف است.
دانشجویان ایرانی در غرفه ایران انواع شیرینی و آش و برخی سالادها را برای بازدید شرکت کنندگان به نمایش گذاشتند . 
در این جشنواره بین المللی غذا علاوه بر نمایش غذاهای ملی هرکشور ، گروههای هنری از کشورهای مختلف برنامه های متنوعی از هنرهای ملی کشورشان را در جشنواره بین المللی غذا اجرا کردند.
در این جشنواره بین المللی کشورهایی از آسیا و آفریقا مشارکت کردند و غذاهای بومی و محلی خود را به نمایش گذاشتند .
ایران ، نامیبیا، نپال، گامبیا، تایلند، مالاوی، یمن، بنگلادش، زامبیا، سودان جنوبی، آفریقای جنوبی، عراق، زیمبابوه، موزامبیک، تانزانیا، چین، موریتس، سریلانکا، نیجریه، افغانستان، ترکمنستان از کشورهایی هستند که در این جشنواره شرکت کرده اند.
«احمد صادقی» سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی در مراسم گشایش این جشنواره گفت فرهنگ ، شیوه زندگی گروهی از انسان ها و مشتمل بر عقاید و سنت های آنان است که معرف ارزش ها و باورهای آنان به طرق مختلف می باشد. فرهنگ بر بینش، قواعد و نهادهای بشری در گستره جامعه جهانی اثرگذار است.
وی افزود در کنار سایر جنبه های فرهنگ (چون هنر، زبان، موسیقی و مذهب) غذا و آشپزی سازوکاری قدرتمند در هویت آفرینی برای افراد در گستره های جغرافیایی و مناطق مختلف بوده است.
سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی تصریح کرد ما هنوز به اندازه ای که باید به حیاتی بودن نقش غذا و میزان ارتباط دهنده بودن آن بین فرهنگ و افراد با زمینه های متفاوت در عرصه های زندگی، توجه نداشته ایم.
صادقی افزود : غذا و آشپزی ایرانی در زمره مواردی است که با حوزه ها و مناطق جغرافیایی پیرامون خود شامل آسیای مرکزی ، قفقاز، ترکیه، یونان، عراق و غرب آسیا و حتی روسیه تبادل تاریخی طولانی داشته است.


از صفحه آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی دیدن کنید

برای دسترسی به مطالب طب رضا (ع) اینجا کلیک کنید

از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید

لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


شنبه 14 بهمن 1396 - 9:39:50

عکسهای بیشتر :