ارتباط پنهانی «عبدالله اوجالان» با واشنگتن از زندان

جمعه 13 بهمن 1396 - 16:50:44
ارتباط پنهانی «عبدالله اوجالان» با واشنگتن از زندان

دمشق- الکوثر: سرکرده گروهک تروریستی پ.ک.ک از زندان‌های ترکیه با مقامات آمریکایی در ارتباط بوده و دستوراتی را برای تاسیس ارتش کُردی و یک دولت مستقل در شمال سوریه به واشنگتن داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه «ینی شفق» ترکیه مدعی شد«برت مک‌گورک» فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش، از طریق عوامل ارتباطی پ.ک.ک – که از نظر ترکیه و جامعه جهانی تروریستی شناخته می‌شود – درباره تاسیس یک دولت مستقل کُردی در شمال سوریه، در ارتباط بوده است.

بر این اساس، اوجالان به آمریکا پیشنهاد داده که مناطق شمال سوریه از جرابلس تا اعزاز باید متحد شده، بر سر عملیات نظامیان ترکیه در عفرین مانع ایجاد کرده، ارتش کنفدراسیونی و گارد مرزی در شمال سوریه تاسیس گردد.

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که واشنگتن چندی پیش اعلام کرده بود قصد دارد ارتشی متشکل از 30هزار شبه‌نظامی کُرد نیروهای دموکراتیک سوری (پ.ی.د) برای حفاظت از مرزهای شمال سوریه، ایجاد کند.

این اطلاعات درباره مذاکرات ترکیه و پ.ک.ک در ماه آگوست سال 2015 از طریق عوامل ارتباطی، بین اوجالان – که در زندان آمِرلی به سر می‌برد – و مقامات آمریکایی تبادل می‌شد.

در یکی از پیام‌های ارسالی اوجالان به  مک‌گورک، آمده است: «اگر آمریکا بخواهد، می‌تواند ارتشی را برای ما طی 6 ماه، ایجاد کند...ما آماده‌ایم تا با شما نه تنها در سوریه و عراق، بلکه در تغییر شکل تمام خاورمیانه همکاری کنیم.»

وی به آمریکا هشدار داد: «می‌بینم که شما در حال تسلیم شدن هستید و اگر به این مسیر ادامه بدهید، زمین‌گیر می شوید. اگر شما با این حالت در عفرین بمانید، در برابر ترکیه بی‌دفاع خواهید بود.»


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 13 بهمن 1396 - 16:47:13