چشم انداز فعالیت های  آمريکا براي تحدید حزب‌الله

جمعه 13 بهمن 1396 - 11:44:36
چشم انداز فعالیت های  آمريکا براي تحدید حزب‌الله

به نظر می رسد آمریکا در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان و نیز تحولات سوریه(بازسازی) توجه ویژه ای به بیروت کرده است.

تهران- الکوثر:   سفر هفته گذشته معاون خزانه داری آمریکا به بیروت و گفت و شنود هدفمند او با بانکداران لبنانی بخشی از این توجه ویژه می تواند باشد.

معاون مبارزه با تأمين مالي تروريسم وزارت خزانه‌داري آمريکا به بانکداران لبناني هشدارداده است: آنها بايد انتظار آن ‌را داشته باشند که اسامي سازمان‌ها و افراد مهم ديگري به فهرست دفتر کنترل دارايي‌هاي اتباع بيگانه)   اضافه شود.
وي همچنین به بانکداران اطلاع داد که دولت ترامپ روشي بسيار جدي را در مبارزه با تأمين مالي حزب‌الله از آفريقا تا لبنان در پيش گرفته و واشنگتن در تعامل با بانک‌هاي لبناني و بانک‌هاي خارجي در لبنان پیگیری و کنجکاوی بيشتري به ‌خرج خواهد داد.
راهبرد آمريکا به‌ منظور محاصره مالي و حقوقی حزب‌الله و در تنگنا قرار دادن آن در دو مسیر همزمان از طريق وزارت‌خانه های  خزانه‌داري و دادگستري در مناطق مختلف جهان می باشد.
واشنگتن فشار عليه دوستان اروپايي خود و عليه کشورهاي آفريقايي را شروع کرده و بريتانيا در این مسیر پیش قدم شده است.
بخشی از این توجه به خروج تاکتیکی و ضعف سعودی در لبنان مربوط می باشد و بخشی دیگر به فعالیتهای روسیه در منطقه مرتبط است
به نظر نمی رسد تصميم آمريکا درباره اتخاذ اقدامات محدود کننده درباره روسیه و البته ایران  به دو صحنه لبنان و #سوريه محدود بماند. 
عراق نيز پایگاهی براي محاصره ايران از طريق اقداماتي شبيه اقدامات عليه حزب‌الله لبنان که «حشد الشعبي» را هدف قرار مي‌دهد، خواهد بود. 
منابع رسانه ای ، از سفرهيأت‌هايي از وزارت‌خانه‌هاي خزانه‌داري و دادگستري به عراق خبرداده اند که در حال سازمان دادن اقدامات موثر عليه «سپاه پاسداران» در محافل بين‌المللي و به خصوص اروپايي مي‌باشد. 
اين اقدامات  علاوه بر محاصره حزب‌الله در آفريقا و آمریکای لاتین( برزيل ، کلمبيا و اکوادور) است که از آن با اشاره به حومه جنوبي بيروت که متعلق به حزب‌الله است، به ‌عنوان (حاشیه)حومه لاتين نام برده مي‌شود.
تصميم دولت ترامپ در خصوص محاصره و مجازات حزب‌الله به ‌هر صورت و ترتيبي يک تصميم راهبردي در سطح منطقه‌اي و جهاني است که از   لبنان آغازشده است. 
نخستين اقدام مورد درخواست واشنگتن در صحنه لبنان بستن بانک تجاري سوريه و لبنان در بيروت است. 
فعالیت هدفمند آمریکا در منطقه نشان می دهد آنها با شناسایی  دقیق ظرفیت هایی که ممکن است در بازسازی سوریه سبب توانمند شدن ایران شود،راهبردهای قاطعی را درحال پی گیری هستند.و مسیرهای ممکن و مختلف را برای تحدید محور مقاومت بررسی و شناسایی نموده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 13 بهمن 1396 - 11:44:29

دسته بندی :