هشدار مجلس عراق به ترکیه

پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 10:29:45
هشدار مجلس عراق به ترکیه

بغداد- الکوثر: مجلس عراق اقدام جنگنده‌های ارتش ترکیه به نقض حاکمیت عراق و حریم هوایی این کشور را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ورود جنگنده های ترکیه ای به حریم هوایی عراق و اقدام آنان به بمباران مناطقی در شمال این کشور به بهانه حمله به افراد مسلح حزب کارگران کردستان (پ ک ک)، واکنشهای گسترده سیاسی در پی داشته است و سیاستمداران عراقی، تعرّض ترکیه را به حاکمیت عراق محکوم کردند.

کمیسیون دفاع و امنیت در مجلس عراق با اقدام جنگنده‌های ترکیه به نقض حاکمیت عراق و حمله به حزب کارگران کردستان در شمال عراق مخالفت کرد.
محمد الموسوی عضو مجلس اعلای اسلامی عراق گفت:«قطعاً چنین چیزی پذیرفتنی نیست و به مصلحت حسن همجواری نیست و مداخله در امور عراق است. حقیقت آن است که ما همواره به طرف کرد تذکر داده ایم و به شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز شکایت کرده ایم زیرا مشکلات را به این شیوه نمی توان حل وفصل کرد. این کشور دارای حق حاکمیت است.»
سلیم شوقی عضو ائتلاف ملی حاکم نیز  گفت:« به مرزها باید احترام گذاشته شود زیرا مرزها بخشی از حاکمیت است و منشورهایی وجود دارد که بیشتر کشورها آنها را امضا کرده اند و این منشورها برای سازمان ملل است. منشورهای سازمان ملل، تعرض به هیچ کشوری را جایز ندانسته است.»
کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق نیز گزارش مفصلی را برای دولت عراق از موارد نقض ترکیه فرستاده و از آن درخواست کرده است تدابیر لازم را برای بازدارندگی آنکارا اتخاذ کند. کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق معتقد است ترکیه طمع ورزیهای توسعه طلبانه دارد.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 10:29:38