امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها در لحظات دشوار به کمک داعش شتافتند!

چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 7:34:39
امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها در لحظات دشوار به کمک داعش شتافتند!

تهران- الکوثر: دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل گفت آمریکایی ها نه تنها با گروه تروریستی داعش مقابله نکردند بلکه در لحظات دشوار، سرکردگان داعش را از کشته شدن یا اسارت نجات دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: آمریکا برای به اصطلاح مقابله با داعش بدون اجازه دولت قانونی سوریه در این کشور پایگاه ایجاد کرد. در واقع آمریکایی ها هیچ اقدام موثری برای مقابله با داعش در سوریه انجام نداده اند. این موضوع در مورد عراق نیز صادق است که در آن آمریکایی ها دست به عملیات نظامی انتخابی و بسیار محدود زدند.

امیرعبداللهیان افزود: اطلاعات ماهواره ای و شهادت ناظران نظامی نشان می‌دهد فرماندهان داعش در آخرین دقایق نبردهای خود در عراق و سوریه و زمانی که نزدیک بود به دام ارتش های این کشورها بیفتند به وسیله نیروهای آمریکایی تخلیه می شدند. آمریکایی ها بودند که مانع از کشته شدن فرماندهان داعش می شدند.

به گفته امیرعبداللهیان، گزارش نهادهای اطلاعاتی نشان می دهد شبه نظامیان داعش به دیگر کشورها و ازجمله افغانستان منتقل می شدند و اینجا باید این سوال را پرسید که چه کسی مسئول تشدید جنگ در عراق و سوریه بوده است؟ از سوی دیگر می توان به پوچ بودن جنجال های آمریکا در زمینه حمایت از حقوق بشر و مبارزه علیه تروریسم اشاره کرد و دید که اقدامات عملی آمریکا در تضاد با این شعارها قرار دارند و اصولا از آنها دنباله روی نمی کنند. بلکه آمریکایی ها به دنبال راه انداختن نزاع های جدید و تشدید بی ثباتی و ناآرامی در منطقه هستند تا به اهداف و منافع خود دست یابند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 6:38:4