تاکید برضرورت احضار سفیر عربستان در بغداد

سه شنبه 10 بهمن 1396 - 15:52:1
تاکید برضرورت احضار سفیر عربستان در بغداد

بغداد- الکوثر: یکی از نمایندگان پارلمان عراق از دولت این کشور خواست سفیر عربستان را احضار و مراتب اعتراض دولت را به وی ابلاغ کند.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، «محمد الصهیود»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، روز سه‌شنبه (امروز) از دولت این کشور خواست «عبدالعزیز الشمری»، سفیر عربستان، را در بغداد احضار و مراتب اعتراض دولت را به وی ابلاغ کند.

وی گفت سخنان یکی از نمایندگان پارلمان عراق، درباره حمایت عربستان سعودی از تروریسم ایجاب می‌کند تا دولت تدابیر سریع و صریحی، مانند احضار سفیر عربستان در بغداد و ابلاغ اعتراض دولت عراق به وی، اتخاذ کند.

همچنين بخوانيد:

تحرکات انتخاباتی عربستان در لبنان

شاهزادگان وابسته به خاندان بن لادن آزاد شدند

جدیدترین افشاگری از توطئه عربستان و امارات

چرایی بازداشت بن‌طلال‌ از زبان خودش؟

نماینده پارلمان عرقا تاکید کرد سخنان این نماینده عراقی گواه قاطع جدیدی درباره دست داشتن عربستان سعودی در ریخته شدن خون عراقی هاست.

الصهیود درباره تلاش‌های عربستان سعودی در زمان انتخابات پارلمانی آینده با هدف تغییر معادله سیاسی به نفع خود هشدار داد و از دولت خواست درباره این مواضع و تحرکات که با هدف حمایت از بعثی‌های صدامی و نابود کردن فرایند سیاسی عراق صورت می‌گیرد، هوشیار باشد.

اشاره به این نکته حائز اهمیت است که «طالب الخربیط»، یکی از نمایندگان پارلمانی عراق در سخنانی رسانه‌ای که در سطح شبکه اجتماعی «فیس بوک» به‌طور گسترده بازتاب داشت، اعلام کرده بود که سفیر عربستان سعودی در قطر، از ما درخواست کرده است که در برابر پرداخت مبالغ مالی، به قتل شیعیان و اقدامات تروریستی اقدام کنیم.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 بهمن 1396 - 15:47:45

دسته بندی :