علت تاخير در آغاز نشست سوچي چه بود؟

سه شنبه 10 بهمن 1396 - 14:3:30

تهران- الکوثر: علت تاخير در آغاز جلسه افتتاحيه نشست سوچي، اعتراضات هيئت مخالفان سوري به نمادهاي نظام سوريه در کارت هايي بود که در فرودگاه سوچي پخش شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آغاز جلسه افتتاحيه نشست سوچي به تاخير افتاد و به نظر مي رسد مشکلات و موانع بسياري فراروي اين نشست وجود دارد.
به گزارش منابع رسانه ای در سوچی، وزارت خارجه روسيه اعلام کرد علت تاخير جلسه افتتاحيه، اختلافاتي است که بين هيئت مخالفان سوري پيش آمده است. اين هيئت که ديروز از آنکارا وارد روسيه شد، در اعتراض به کارت هاي حاوي نمادهاي نظام سوريه که در فرودگاه سوچي پخش شد، با ترک فرودگاه و استقرار در هتل مخالفت کرد. اعضاي اين هيئت براي تغيير موضع و مشارکت در نشست سوچي، خواستار تغيير اين نمادها شدند.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه صبح امروز دو بار با همتاي ترکيه اي خود تماس برقرار کرد. مولود چاووش اوغلو نيز وعده داد اين مشکل را در سريع ترين زمان ممکن حل کند، تا اين هيئت که شامل صد و پنجاه شخص مي شود، در نشست شرکت کنند.
اين هيئت، شب گذشته را در فرودگاه سوچي سپري کرد و در هتل مستقر نشد و به منظور تغيير مواضع هيئت مخالفان، رايزني ها و تماس هاي زيادي بين کميته سازمان دهي اين نشست و هيئت مخالفان صورت گرفت.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید
­


سه شنبه 10 بهمن 1396 - 13:57:3

دسته بندی :