علامه سید مرتضی عسکری و مُبلغ مسیحی 

جمعه 6 بهمن 1396 - 14:59:15
علامه سید مرتضی عسکری و مُبلغ مسیحی 

تهران- الکوثر: صبح روز جمعه‌ای از روزهای جوانی‌ام، در دوران جنگ جهانی دوم، به یکی از کلوپ‌های تبلیغ مسیحیت در خیابان المتنبّی بغداد رفته و در کنار تریبون مبلّغ نشستم.


به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، جوان‌های مسلمان برای خواندن روزنامه‌ها (که در آنجا حاضر و آماده بود) به این کلوپ رفت و آمد می‌کردند، یا به عبارت بهتر، این وسیله‌ای بود برای به تور انداختن و شکار جوان‌های مسلمان. وقتی سالن از جوان‌های مسلمان پر شد، مبلّغ شروع کرد به خواندن بخش‌هایی از تورات و استناد به آنها برای تبلیغ مسیحیت.
در این لحظه، [بلند شده]، رشتۀ سخن را به دست گرفته و شروع کردم به روایت کردن اسطوره‌هایی از توراتِ تحریف شده که در حفظ داشتم، از قبیل اسطوره‌ خلق آدم و حوا و اینکه چطور (پناه بر خدا) خداوند آن دو را فریب داده و یک مار، آن دو را در جریان این فریب گذاشته و آگاهشان کرد و یا اسطورۀ کُشتی گرفتن یعقوب با خداوند، از شب تا به صبح، و اینکه (پناه بر خدا) وقتی یعقوب بر خدا پیروز شد، خداوند به او لقب اسرائیل داده و او هم دست از سر خدا برداشت. و یا این اسطوره که چطور (پناه بر خدا) لوط با دو دختر خود و داوود با همسر اوریا زنا کردند.
 این اسطوره‌ها و دیگر اساطیر این چنینی تورات را می‌گفتم و در کنار هر کدامشان توضیحی می‌‌دادم که باعث خندۀ حاضران و ناراحتی و عصبانيت مبلغ می‌شد.
 مبلغ چند بار خواست جلسه را پیش از موعد تمام کند ولی من هر بار اجازه نمی‌دادم و حاضران هم همراهی‌ام می‌کردند. دست آخر خواستم جلسه را با گرفتن این اعتراف از مبلغ به پایان ببرم که عهد قدیم و عهد جدید، یعنی تورات و انجیل، تحریف شده‌‌اند.
از او پرسیدم: «تورات به عقیدۀ تو بر چه کسی نازل شده است؟ اگر بگویی بر موسی بن عمران (علیهما السلام) نازل شده، در جوابت می‌گویم که در تورات، داستان فوت و دفن او و آنچه پس از فوتش برای بنی اسرائیل رخ داد، وجود دارد.
و اگر بگویی بر داوود یا سلیمان یا پیامبری دیگر از انبیای بنی اسرائیل نازل شده، در جوابت می‌گویم: در تورات؛ داستان فوت آنها و دفنشان و آنچه پس از فوت آنها نیز برای بنی اسرائیل رخ داد آمده است.»
- گفت: «در تورات، هم کلام خدا هست و هم کلام کاهنان.»
گفتم: «معنی تحریف کتاب خدا هم همین است! و [در این صورت، اصلا] چطور می‌توانیم بفهمیم کدام یک از این سخنان کلام خدا و کدامشان کلام کاهنان است؟»
این را که گفتم با حرارت گفت: «از علمای خود شما هم یک نفر کتابی نوشته در [اثبات] تحریف قرآن.»
جواب دادم: «من در صحبتم با تو به خود تورات استناد کردم نه به حرف‌هایی که به تورات و انجیل می‌بندند یا حرف‌های غیر واقعی‌ای که در بارۀ آن دو می‌زنند. اگر بخواهیم در موضوعی که گفتی هم [طبق روش من] به خود قرآن استناد کنیم.
 می‌بینیم که قرآن می‌گوید: 
"وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ" (آیۀ ۲۳ سورۀ بقره)
و در ادامۀ همان آیه می‌افزاید: "وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ". و خود، در آیۀ بعد می‌گوید: "وَلَنْ تَفْعَلُوا".
و یا در جای دیگر می‌فرماید: "قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَالْجِنُّ عَلَىٰ أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هَٰذَا الْقُرْآنِ لَا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا" (آیۀ ۸۸ سورۀ الاسراء)
پس اگر در قرآن، کلام کسی جز خدا وجود داشت، کسی جز خدا هم می‌توانست مثل قرآن را بیاورد.
حالا هم شما دشمنان اسلام، یک سورۀ واحد مثل سورۀ توحید یا والعصر (که یک خط بیشتر نیست) بیاورید تا آن وقت همۀ مسلمانان به دین شما گردن بگذارند و حرفتان را بپذیرند.»
استدلال‌های دیگری هم کردم ولی هیچ جوابی برای آنها نداشت. دست آخر جلسه با پیروزی خط اسلام به پایان رسید. و الحمد لله.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 6 بهمن 1396 - 14:59:8

دسته بندی :