ناکارآمد بودن شورای همکاری به روایت مقام قطری

پنج شنبه 5 بهمن 1396 - 16:14:41
ناکارآمد بودن شورای همکاری به روایت مقام قطری

تهران- الکوثر: یک مقام ارشد قطری شورای همکاری خلیج فارس را شورایی ناکارآمد توصیف کرد و گفت این شورا دیگر تاثیرگذاری خود را از دست داده است.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که کشورش به صلح و گفتگو به عنوان یک ارزش ایمان دارد و همیشه در زمینه دعوت به گفتگو پیشرو بوده است.

وی گفت قطر بر این اعتقاد است که دیدگاه‌های مشترک حتی پس از هشت ماه که از حملات علیه قطر سپری می‌شود، وجود دارد.

وی در نشستی با عنوان «دیدگاه مشترک کشورهای عربی» در اجلاس جهانی اقتصادی داووس در سوئیس درباره شورای همکاری گفت شورای همکاری کارآمد نیست. احساس می کنیم که متاسفانه شورای همکاری که زمانی منعکس کننده دردهای کشورهای عربی بود و به عنوان مهم‌ترین و بیشترین نهاد تاثیرگذار فعالیت می‌کرد، اکنون به شورای ناکارآمد و غیرتاثیرگذار حتی در حل مشکلات کشورهای عضو تبدیل شده است.

وی افزود ما همه طرف ها را برای حضور در پای میز مذاکره و بررسی اختلاف‌ها دعوت کردیم؛ زیرا ایمان داریم که طرح مشکلات در استقبال از گفتگوها ممکن می‌شود نه در مخالفت با آن.

بر اساس این گزارش، منطقه عربی اکنون شاهد بحرین بحرانی است که از 5 ژوئن گذشته آغاز شد و آن زمانی بود که کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع کردند و این کشور را به اتهام حمایت از تروریسم در معرض تدابیر مجازاتی قرار دادند، اتهامی که قطر آن‌ها را رد کرد.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 بهمن 1396 - 16:14:29