پاسخ غیرمنتظره کویت به توهین سعودی‌ها!

چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 23:3:44
پاسخ غیرمنتظره کویت به توهین سعودی‌ها!

کویت- الکوثر: در حالی که روابط کویت و عربستان سعودی پس از توهین علنی مشاور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به یک وزیر کویتی متشنج شده است، وزیر دفاع کویت در اقدامی که می‌توان آن را به چالش کشیدن ریاض توصیف کرد راهی دوحه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سفر رسمی ناصر صباح احمد الصباح به قطر در شرایطی صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه کویت روز سه شنبه عبدالعزیز الفائز سفیر عربستان در کویت را احضار و مراتب اعتراض دولت کویت را به توهین ترکی آل الشیخ مشاور ولیعهد سعودی در امور جوانان به خالد الروضان وزیر تجارت و صنایع کویت، به وی ابلاغ کرد. الروضان همچنین وزیر مشاور در امور جوانان کویت است.

وزارت دفاع عربستان در بیانیه خود هدف از سفر وزیر دفاع کویت به دوحه را حضور در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی قطر و به دعوت تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور اعلام کرد.

سرلشکر ستاد محمد الخضر رئیس ستاد مشترک ارتش کویت و تعدادی دیگر از مقامات بلندپایه نظامی کویت نیز وزیر دفاع این کشور را در سفر به قطر همراهی می‌کنند.

ترکی آل الشیخ مشاور محمد بن سلمان پیشتر از الروضان به علت سفر به قطر و دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور به شدت انتقاد و او را «مزدور» توصیف کرده بود.

از زمان آغاز بحران بین قطر و چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر در ماه ژوئن گذشته، کویت برای میانجی گری بین دوطرف تلاش کرده است بدون آن که این تلاش‌ها نتیجه‌ای داشت باشد.  


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 23:3:31