سخنگوی اردوغان: عملیات شاخه زیتون تابازگشت آوارگان سوری ادامه خواهد داشت

چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 7:53:31
سخنگوی اردوغان: عملیات شاخه زیتون تابازگشت آوارگان سوری ادامه خواهد داشت

دمشق- الکوثر: سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی این کشور در سوریه تا زمانی که همه تروریست ها به طور کامل از بین بروند و سه میلیون و 500 هزار آواره سوری به کشورشان بازگردند، ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ابراهیم کالین» در بیانیه ای مکتوب در پی نشستی که در چهارمین روز « عملیات شاخه زیتون » در عفرین سوریه برگزار شد، گفت :« عملیات ما تا زمانی که سازمان تروریستی جدایی طلب پ.ک.ک به طور کامل از منطقه زدوده شود و حدود سه میلیون و 500 هزار سوری که اکنون در ترکیه به سر می برند، بتوانند به گونه ای ایمن و با امنیت به سرزمین‌شان بازگردند، ادامه خواهد یافت ».


دراین حال، منابع خبری اعلام کردند ارتش ترکیه در چارچوب حمایت از عملیات نظامی « شاخه زیتون »‌ بر ضد گروههای مسلح کرد در منطقه عفرین سوریه روز سه شنبه یگان های کمکی و پشتیبانی بیشتری شامل نظامیان و خودروهای زرهی را در دو استان مرزی هاتای و کیلیس مستقر کرد .
منابع خبری افزودند یگان های توپخانه های ارتش ترکیه نیز روز سه شنبه مواضع عناصر ی پ گ ( یگان های مدافع خلق کردهای سوریه ) را در شهر عفرین که دولت ترکیه آنها را تروریسم می داند ، گلوله باران کردند .
عملیات نظامی ارتش ترکیه بر ضد گروههای مسلح کرد در شمال سوریه تحت عنوان « شاخه زیتون » از روز شنبه گذشته آغاز شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 7:52:50