تاکید سازمان ملل بر بازنگري درطرح بازگرداندن آوارگان روهينگيایی

سه شنبه 3 بهمن 1396 - 13:44:14
تاکید سازمان ملل بر بازنگري درطرح بازگرداندن آوارگان روهينگيایی

تهران- الکوثر: سازمان ملل متحد بازنگري در طرح بازگرداندن آوارگان روهينگيایی را خواستارشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آژانس آوارگان سازمان ملل و ديگر گروه ها خواستار بازنگري در طرح بازگرداندن آوارگان روهينگيایی به ميانمار شدند.

اين درخواست همزمان با نگراني ها درباره بازگرداندن اجباري آوارگان روهينگيا به ميانمار بدون هيچگونه حمايتي از جمله تضمين اعطاي حق شهروندي به آنها پس از فرار به بنگلادش مطرح شد.

اين در حالي است که بنگلادش نيز بازگرداندن آوارگان روهينگيایی را به ميانمار که قرار بود روز سه شنبه آغاز شود به تعويق انداخته زيرا فرايند تهيه و تاييد فهرست اسامي افرادي که قرار است بازگردانده شوند هنوز تکميل نشده است.

فيليپو گراندي رئيس کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل در ژنو اعلام کرد به منظور اينکه روند بازگرداندن آوارگان درست ، پايدار و قابل اعتماد باشد بايد مسائلي مورد بررسي قرار گيرد که در حال حاضر توجهي به آنها نشده است مسائلي مانند اعطاي حق شهروندي که به آن پرداخته نشده است.

وي افزود: حائز اهميت است که يک سازوکار نظارت بر آوارگاني که به ايالت راخين ميانمار بازمي گردند به اجرا گذاشته شود و کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل در حال حاضر نمي تواند چنين نقشي را ايفا کند.

بيش از 655 هزار و 500 مسلمان روهينگيایی سال گذشته به دنبال اقدامات سرکوبگرانه ارتش ميانمار در شمال اين کشور به بنگلادش گريختند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 3 بهمن 1396 - 13:21:52