استقبال یمنی ها از برکناری ولد الشیخ

سه شنبه 3 بهمن 1396 - 12:24:16
استقبال یمنی ها از برکناری ولد الشیخ

صنعا- الکوثر: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از این که سازمان ملل متحد در برابر خواست ملت یمن سر فرود آورده و اسماعیل ولد الشیخ را از سمت فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور برکنار کرده است، استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد علی الحوثی در پیامی که در صفحه وی در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر منتشر شد نوشت: این رویدادی مثبت است که سازمان ملل در برابر ملت یمن که با فعالیت اسماعیل ولد الشیخ به عنوان فرستاده سازمان ملل مخالف بود سر فرود آورد و شخص دیگری را جایگزین او کرد.

الحوثی افزود: به سازمان ملل متحد می گوییم انتخاب فرستاده ای که دنباله رو فرستاده قبلی نباشد و برخوردی غیرمنصفانه با ملت یمن و آرمان عادلانه آن نداشته باشد و چشم به پول سعودی ها ندوخته باشد، گامی تلقی خواهد شد که ملت مظلوم یمن از آن استقبال می کند و امیدوار است بعد از این تغییر، تجاوز به یمن متوقف شود.

سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه اعلام کرد اسماعیل ولد الشیخ در ماه فوریه از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن کناره گیری خواهد کرد.

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ماه ژوئن سال 2017 اعلام کرد از ولد الشیخ به عنوان فرستاده سازمان ملل در یمن استقبال نمی شود.

یمنی ها ولد الشیخ را فردی می دانند که در امانتی که به او سپرده شده بود خیانت کرد و طی مدت ماموریتش تلاش کرد واقعیت های یمن را از چشم جهانیان پنهان نگه دارد. قطعا تغییر او ریاض را خوشحال نخواهد کرد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 بهمن 1396 - 12:20:32