کشته‌شدن اولین نظامی ترکیه در عملیات شاخه زیتون

سه شنبه 3 بهمن 1396 - 8:7:52
کشته‌شدن اولین نظامی ترکیه در عملیات شاخه زیتون

دمشق- الکوثر: روز سوم عملیات ترکیه با کشته‌شدن اولین نظامی این کشور و پیشروی 8 کیلومتری در منطقه عفرین همراه بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عملیات نظامی ترکیه در عفرین، شمال سوریه، تحت نام «شاخه زیتون» در حالی روز سوم خود را پشت سر گذاشت که تانک‌ها و توپخانه‌های ترکیه‌ای بازهم مواضع شبه‌نظامیان کُرد را هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح ترکیه بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نظامی این کشور طی درگیری‌ها در روستای «گل‌بابا» در جریان عملیات شاخه زیتون در استان کیلیس کشته شده است.

بیشتر بخوانید:

به نوشته رسانه های ترکیه، نظامیان این کشور به همراه نیروهایی از معارضان سوری، توانستند تا پایان روز دوم، منطقه‌ای به طول 130 کیلومتر و عرض 7.5 کیلومتر را در عفرین تصرف کنند.

6400 نظامی ترکیه در عملیات شاخه زیتون در خاک سوریه حضور دارند و تاکنون 70 روستا را به تصرف خوددراورده اند.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد. 

درهمین حال، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه با هدف بررسی عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که به درخواست فرانسه و برای بررسی وضعیت مناطق عفرین، ادلب و غوطه شرقی دمشق تشکیل شد، بیانیه‌ای در محکومیت عملیات ترکیه یا درخواست برای پایان آن صادر نشد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل بعد از این نشست که در پشت درب‌های بسته برگزار شد، گفت درباره عملیات ترکیه بحث‌های زیادی شد و بیشتر اعضا از آنها خواستند خویشتن‌داری نشان دهند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


سه شنبه 3 بهمن 1396 - 8:7:35