نتانیاهو با مایک پنس دیدار کرد

دو شنبه 2 بهمن 1396 - 12:37:25

رام الله- الکوثر: رسانه ها از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری رویترز در خبری فوری از بیت المقدس گزارش داد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

هواپیمای حامل مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا  یکشنبه شب (دیشب) تحت تدابیر شدید امنیتی و با مشارکت هزار تن از اعضای پلیس رژیم صهیونیستی از اردن وارد تل‌آویو شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنس را یک «دوست بزرگ» توصیف کرده است.

پنس در دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن نیز درباره  اختلاف نظرها بر سر تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفتگو کرد.

درهمین حال،  شهروندان فلسطینی در اعتراض به سفر «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، تصاویر وی را در کلیسای «المهد» بیت‌لحم آتش زدند.

کلیسای المهد یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فلسطین و نخستین کلیسا از کلیساهای سه‌گانه‌ای است که «کنستانتین» امپراتور روم در ابتدای قرن چهارم میلادی آن را تاسیس کرد؛ این کلیسا را محل تولد حضرت عیسی -علیه‌السلام- می‌دانند.

پنس که پیش از اردن به مصر سفر کرده و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار کرده بود، در خصوص این دیدار گفت: تعهد خود به حفظ وضعیت موجود اماکن دینی در قدس را به اطلاع السیسی رساندیم و ما به اقدامات لازم برای ازسرگیری روند صلح در خاورمیانه پایبند هستیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 2 بهمن 1396 - 12:31:53