آلمان به جنایات سعودی‌ها در یمن چگونه اعتراض کرد؟

یک شنبه 1 بهمن 1396 - 23:55:29
آلمان به جنایات سعودی‌ها در یمن چگونه اعتراض کرد؟

تهران- الکوثر: ­آلمان فروش هرگونه سلاح به عربستان سعودی و هم پیمانان این کشور را به علت ادامه جنگ ویرانگر در یمن که به کشته شدن هزاران نفر منجر شده است، متوقف کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دولت کنونی آلمان در راستای درخواست احزابی که قرار است حزب حاکم به ریاست آنگلا مرکل با آن‌ها دولت ائتلافی تشکیل دهد، فروش هرگونه سلاح را به عربستان سعودی و هم پیمانان این کشور از جمله امارات متحده عربی و سودان متوقف و این ائتلاف را به ادامه جنگی کثیف و ویرانگر در یمن متهم کرد. 
در حالی که فروش سلاح آلمان به عربستان طی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پنج برابر شده است، دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد فروش سلاح به تمامی کشورهای حاضر در جنگ یمن از جمله عرببستان سعودی از بزرگ‌ترین خریداران تسلیحات در جهان را بلافاصله متوقف می‌کند. 
سخنگوی مرکل در پیامی در شبکه اجتماعی توئی‌تر اعلام کرد دولت آلمان هیچ گونه تصمیمی در مورد فروش سلاح که مغایرت با نتایج گفتگوهای اولیه برای تشکیل دولت ائتلافی باشد، نخواهد گرفت. 
مقامات حزب سوسیال دمکرات که قرار است با حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل ائتلاف تشکیل دهند به شدت از فروش سلاح از سوی آلمان به عربستان به عنوان کشوری با سابقه‌ای غیرقابل قبول در زمینه حقوق بشر انتقاد کرده‌اند. حزب چپگرای آلمانی «دی‌ لینکه» نیز اعلام کرد «ریاض باید پاسخگوی کشته شدن هزاران یمنی باشد».


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 بهمن 1396 - 23:55:3