آغاز شمارش معکوس براي جبهه النصره با سقوط پايگاه هوايي ابوالضهور

یک شنبه 1 بهمن 1396 - 18:39:17
آغاز شمارش معکوس براي جبهه النصره با سقوط پايگاه هوايي ابوالضهور

دمشق- الکوثر: نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن، کنترل کامل پایگاه هوايي ابوالضهور در استان ادلب را به دست گرفتند و فرماندهان نظامي اين موفقيت را به معناي آغاز شمارش معکوس براي جبهه النصره دانستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرحله نخست عمليات گسترده ارتش سوریه در استان ادلب به هدف خود رسید. نیروهای دولت سوريه و متحدان آنها پس از نبردهای سنگین با گروه تروریستی جبهه النصره کنترل کامل پایگاه هوايی استراتژیک ابوالضهور را در شرق شهر ادلب در دست گرفتند.

به مدت بیش از هشت ساعت جنگنده های روسی و سوری در حالی که نیروهای زرهی در زمين در حال پیشروی بودند به مواضع تروریست ها در اطراف این پايگاه هوايي حمله کردند. فرماندهان نظامی بر اهمیت دستاورد خود تاکید می کنند.

یکی از فرماندهان ارتش سوريه گفت: هرنوع عملیات آتی از اینجا شروع خواهد شد. ما کنترل بزرگراه بین حماه و حلب را در دست خواهیم گرفت. ما در قلب مناطقی وارد شدیم که تروریست ها قرار دارند. مردم سوریه ،ارتش و نیروهای متحد ما مصمم به نابودی تروریست ها هستند.

ارتش سوریه با تصرف این پایگاه هوایی نخستین خط دفاعی تروریست ها را که کنترل شهر ادلب را در دست دارند از بین برد و اکنون می تواند به سمت بزرگراه بین المللی بین حماه و حلب پیشروی کند. ادلب پناهگاه اصلی تروریست های جبهه النصره است. 

روسیه و سوریه تاکید کردند سال 2018 سال پایان عمر جبهه النصره خواهد بود. ارتش سوریه تصرف پایگاه هوایی ابوالضهور در حومه ادلب را بزرگترین دستاورد خود تا کنون در سال 2018 می داند. فرماندهان نظامی می گویند در دست گرفتن کنترل این پایگاه هوایی به معنای شروع شمارش معکوس برای جبهه النصره خواهد بود.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 بهمن 1396 - 17:51:41