خودداری دادگاه منهتن از متهم کردن عربستان در پرونده 11 سپتامبر

یک شنبه 1 بهمن 1396 - 11:6:6
خودداری دادگاه منهتن از متهم کردن عربستان در پرونده 11 سپتامبر

تهران- الکوثر: دادگاه فدرال منهتن آمریکا از متهم کردن عربستان سعودی به دست داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 به علت فقدان مدرک کافی خودداری و از شرکت های بیمه و خانواده قربانیان خواست مدارکی برای اثبات اتهامات ارائه کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه وکلای مدافع که عربستان سعودی استخدام کرده است حدود 4000 صفحه مدرک را رد کرد که دادستانان ارائه و بر اساس آنها عربستان را به دست داشتن در حملات 11 سپتامبر متهم و از این کشور درخواست غرامت کردند.

رسانه های آمریکایی اعلام کردند جرج دانیلز قاضی دادگاه منهتن ایالت نیویورک گفت همه مدارکی که علیه عربستان در این پرونده ارائه شده است برای متهم کردن این کشور کافی نیست.

در گزارش جلسه دادگاه آمده است هیچ مدرکی درباره مسئولیت حکومت سعودی در حملات 11 سپتامبر در دست نیست بلکه دستگاه های امنیتی آمریکا مدارکی درباره دست داشتن طرف ها و کشورهای دیگری در این ماجرا در اختیار دارند.

شایان ذکر است 15 نفر از 19 عامل حملات 11 سپتامبر تبعه عربستان سعودی بودند و بقیه نیز تحت تاثیر فکری مقامات دینی این کشور قرار داشتند. همچنین شواهدی درباره کمک مالی برخی شخصیت های نزدیک به رژیم سعودی به طراحان این حملات وجود دارد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 بهمن 1396 - 11:5:3