سفر ترامپ به اجلاس داووس درهاله ای از ابهام

شنبه 30 دی 1396 - 12:39:29
سفر ترامپ به اجلاس داووس درهاله ای از ابهام

تهران- الکوثر: سفر رئیس جمهور امریکا به اجلاس داووس سوییس با مسدود شدن بودجه این کشور بلاتکلیف مانده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رسانه های سوییسی نوشتند که پس از مسدود شدن بودجه امریکا هنوز مشخص نیست که ایا ترامپ و یا تیلرسون رییس جمهور و وزیر خارجه امریکا می توانند سفرهای خارجی خود از جمله داووس را عملی سازند.
گفته می شود که وزارت خارجه امریکا هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است. 

روزنامه تاگس انسایگر سوییس نوشت: یکی از کارکنان دولتی در واشینگتن در گفت وگو با خبرنگاران گفت که براساس قانون اساسی کشور و  در صورت ایجاد محدودیت های مالی دولت، بالاترین مقام کشوری اجازه دارد وظایف رسمی خود را انجام دهد حتی اگر صدها هزار نفر از کارکنان دولتی بیکار شوند و این شامل حال رییس جمهور  نخواهد شد.
به گفته این مقام امریکایی، کارکنان و هواپیمای رییس جمهور در اختیار رییس جمهور قرار خواهد گرفت.  

وی در این باره که  آیا این میلیاردر جمهوریخواه سفرش را به کوههای آلپ سوییس عملی خواهد ساخت  اظهار نظری نکرد و پاسخی نداد. 
مجمع جهانی اقتصاد داووس   از تاریخ  3 تا 6 بهمن ماه با شرکت شخصیت های سیاسی، اقتصادی و علمی کشورهای مختلف جهان در منطقه کوهستانی داووس سوییس برگزار می شود.

در آخرین تعطیلی دولت در سال 2013  میلادی باراک اوباما رییس جمهور سابق امریکا سفر خود را به اسیا و دو گردهمایی بزرگ در کشورهای اسیایی لغو کرده بود.

در پی ناکامی دولت دونالد ترامپ در تصویب حیاتی لایحه بودجه در کنگره به علت اختلاف میان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، بخشی از دولت فدرال این کشور عملا فلج شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 30 دی 1396 - 12:38:53

دسته بندی :