قدردانی سید حسن نصرالله از مقام شهدای مقاومت/

نصرالله: دشمن هشدارهای دولت لبنان را جدی بگیرد

جمعه 29 دی 1396 - 17:10:7
نصرالله: دشمن هشدارهای دولت لبنان را جدی بگیرد

تهران- الکوثر: دبیر کل حزب الله لبنان با بيان اينکه پیروزی ملت‌های منطقه و شکست طرح‌های دشمنان به علت جانفشانی شهداء صورت گرفت، تاکيد کرد که رژيم صهيونيستی هشدارهاي دولت لبنان را جدي بگيرد.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله در مراسم اربعین شهید حاج فایز مغنیه  (پدر شهيد مغنيه) و سالگرد شهدای قنیطره طي سخناني که به طور زنده از تلويزيون المنار پخش شد، گفت: زمانی که از شکست بزرگ سناریو و راهبرد آمریکا و پیروزی دولت‌ها و ملت‌های منطقه سخن می‌گوییم، نخستین فضل از آن شهدا و فداکاران و خانواده‌های آن‌ها و نیز مجروحان و مبارزان است. 

وی گفت: حاج ابو عماد مغنیه و حاج‌ام عماد زندگی خود را صرف حمایت از مقاومت و ایستادگی قلب‌ها و اراده‌ها کردند. 

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد خانواده حاج فایز و فرزندانش همگی شهید هستند و این ویژگی این خانواده است.

حزب الله تجارت مواد مخدر برای تخریب صهیونیست‌ها را نیز حرام می‌داند
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود درباره اتهام‌های آمریکا و برخی دنبال‌های آن علیه حزب الله و اینکه این حزب مشغول تجارت مخدرات است گفت: این اتهام‌ها ظالمانه و بی‌پایه و اساس است. حزب الله متعهد به ارزش‌های دینی و انسانی است و تجارت واد مخدر و خرید و فروش آن را حرام و از گناهان کبیره می‌داند. 
وی گفت: حزب الله خرید و فروش مواد مخدر را در جوامع دشمن را نیز حرام می‌داند. حزب الله حتی فروش مواد مخدر را به جامعه اسرائیل را برای نابود کردن آن حرام می‌داند. این تعهد مطلق ماست و از این رو ادعا‌ها و اتهام‌ها درباره این موضوع بی‌پایه و اساس است. 
حزب الله هیچ گونه فعالیت تجاری ندارد
سید حسن نصرالله گفت: درباره تجارت حلال هر چیزی که نام تجارت و بازرگانی داشته باشد ما ارتباطی به آن نداریم. حزب الله به عنوان یک حزب سیاسی مشخص و جهادی است که تصمیم گرفته است در هیچ اقدام و عمل تجاری و بازرگانی وارد نشود و نمی‌شود. ما اموالی برای سرمایه گذاری نداریم و اموال ما مختص امور مقاومت است. ما چیزی برای سرمایه گذاری نداریم و شرکت و موسسه سرمایه گذاری نداریم و البته که فعالیت تجاری را منع نمی‌کند و کسانی که دارای اموال و سرمایه دارند، مشغول فعالیت‌های شخصی هستند، اما حزب الله طرح‌های سرمایه گذاری و تجاری وابسته به نام حزب الله ندارد. ادعا‌ها علیه حزب الله درباره تجارت مواد مخدر نیز در چارچوب فضاسازی و جنگی رسانه‌ای علیه حزب الله صورت می‌گیرد و آمریکا در این زمینه برای خدشه وارد کردن به نام حزب الله سرمایه گذاری کرده است. 
حزب الله یکی از مهم‌ترین بازیگران منطقه است
وی گفت: حزب الله طی سال‌های اخیر ثابت کرده است که یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی است که با گروه‌های تروریستی در منطقه جنگ جنگیده است. حزب الله با گروهی که تمام جهان به تروریست بودن آن‌ها اذعان کرد، جنگید. 
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: اتهام‌هایی درباره اینکه حزب الله حزب مجرم است و مشغول اقدامات مجرمانه است، بی‌پایه و اساس است و برای تشویش حزب الله مطرح می‌شود. ما به صراحت از مراجع ذی صلاح قضایی لبنان می‌خواهیم که در این باره تحقیق کنند. ما می‌دانیم که آمریکایی‌ها به دنبال حقایق نیستند بلکه به دنبال اتهام زنی به حزب الله است. آمریکا و سازمان‌های امنیتی آن خود مشغول تجارت مواد مخدر و تخریب جوامع هستند. 

اسرائیل هشدارهای دولت لبنان را جدی بگیرد
وی گفت: درباره مسائل و اختلاف‌های مرزی که دشمن صهیونیست لبنان را تهدید کرد اعلام می‌کنیم که دشمن باید هشدارهای دولت و ارتش لبنان کاملا جدی بگیرد. 
دبیر کل حزب الله تاکید کرد: حزب الله اعلام می‌کند که در پشت دولت و ارتش لبنان در برابر هرگونه تجاوزگری رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی خواهد ایستاد.


جمعه 29 دی 1396 - 17:4:26