سردار سلیمانی: تکفیری‌ها هفت هزار انتحاری داشتند

پنج شنبه 28 دی 1396 - 17:26:41
سردار سلیمانی:  تکفیری‌ها هفت هزار انتحاری داشتند

تهران - الکوثر: فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: گروه‌های تکفیری چه با نام داعش و چه بانام‌های دیگر، ترسناک‌تر از هر گروه دیگری ظاهر شدند؛ آنها نزدیک به ۷ هزار انتحاری در درون خود داشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سخنانی در هجدهمین نشست عمومی «بصیرت؛ یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی شهید مدافع حرم مهدی نوروزی با بیان اینکه دفاع مقدس مکمل انقلاب بود، تصریح کرد: کاربرد کلمه «مقدس» در مورد جنگ 8 ساله به دلیل شکل‌گیری و وقوع اتفاقات آن است که منشأ آن‌ها اخلاص بود و موجب شد تحول عظیمی در صحنه مقاومت ایجاد شود که نمونه آن همین جنگ متحیرکننده‌ای است که شکست در آن می‌توانست تاریخ منطقه و مسیر دنیا را عوض کند و در زمره خطرناک‌ترین حوادث بود.

سرلشکر سلیمانی افزود: در این حادثه، گروه‌های تکفیری چه با نام داعش و چه بانام‌های دیگر، ترسناک‌تر از هر گروه دیگری ظاهر شدند؛ آنها نزدیک به 7 هزار انتحاری در درون خود داشتند؛ آن‌ها انتحاری اعتقادی بودند؛ بعضی‌ها می‌گویند آن‌ها را شست‌و‌شوی مغزی داده بودند و یا دارویی به آن‌ها خورانده بودند؛ نه، اینگونه نیست؛ در تاریخ هم مواردی مشابه وجود دارد؛ وقتی جنگ‌های «جمل» و «نهروان» را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که چه لجاجت‌هایی در برابر قرآن ناطق علی(ع) وجود داشت.

وی با بیان اینکه تمام دنیا مدیون پیروزی فرزندان این ملت و پیروزی تشیع بر جریان تکفیری‌هاست، اظهار داشت: منشأ این پیروزی‌ها و این تحولات، انسان بود؛ بصیرت فقط بُعد سیاسی ندارد، اگر فردی دارای پایه اعتقادی ضعیف باشد، هر حرکت سیاسی او را زمین‌گیر می‌کند، اما آن‌هایی که پایه‌های اعتقادی قوی دارند، نمی‌لرزند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه‌ها گاهی آنقدر نامشخص هستند که انسان به سادگی تشخیص نمی‌دهد و ناخودآگاه در دام فتنه می‌افتد، گفت: منشأ همه این پیروزی‌ها و غلبه بر توطئه‌ها، بصیرت انسان‌هایی مانند شهید نوروزی بود که امروز شما در سالگرد شهادت این بزرگوار جلسه خود را با نام او برگزار کرده‌اید.

همچنین ببینید: واکنش سردار سلیمانی به آتش‌زدن پرچم ایران + فیلم

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه انسان قابلیت این را دارد که جام‌جهان‌نمای خداوند شود، تصریح کرد: در زمانه ما خطوط روشن است؛ شاید حجتی که دیروز بر بزرگان ما بود، امروز حتی بر افراد عادی جامعه هم نیست؛ امروز دوست و دشمن مشخص است و جبهه حق و باطل به‌خوبی نمایان شده است.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری مدافعان حرم در جبهه‌های حق علیه باطل، گفت: انسان اقداماتی را از این مدافعان حرم چه در سوریه و چه در عراق می‌دید که ناخودآگاه می‌خواست خود را به زمین بکشاند و پای خالقان این اقدامات را ببوسد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، گفت: در عراق، پدر مدافع حرمی را دیدم که پسرش شهید شد، اما حاضر نشد جبهه دفاع از حرم و نبرد با دشمنان را ترک کند و در تشییع پیکر مطهر فرزندش شرکت جوید.

سرلشکر سلیمانی افزود: در داخل کشور ما نیز مدافعان حرم اغلب داوطلبانه اعزام شدند و در این رابطه تبلیغات حاکمیتی نشد و رسانه‌ها و دولت ما خیلی به این موضوع نپرداختند، اما افراد زیادی از نوجوان تا پیرمرد با اصرار و التماس توانستند از خانواده و وابستگان خود رضایت‌نامه بگیرند تا کسی مانع آن‌ها نشود.

وی با بیان اینکه بصیرت به معنای تشخیص دقیق است، گفت: ما چه تصوری برای خود در نظر گرفته‌ایم، آیا می‌خواهیم عمرمان را فدای راه حق کنیم یا در جهت باطل بهره ببریم؟ برنده کسی است که راه حق را انتخاب می‌کند و همه چیز خود را فدای این راه می‌کند؛ هم شهدای دیروز و هم شهدای امروز ما این کار را کردند و پیروزی‌های بزرگی را برای اسلام، تشیع، نظام، ملت و حتی جهان به ارمغان آورده‌اند.

وی ادامه داد: در عملیات بدر حتی از رودخانه دجله هم عبور کردیم و شهید باکری در آن طرف دجله شهید شد؛ فکر می‌کردم که اگر جنگ با این سرعت به پیروزی تبدیل می شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ چقدر آن‌وقت دعا می‌کردیم و چقدر مادران شهدا دعا می‌کردند تا ما پیروز شویم و امام(ره) نیز این پیروزی و رسیدن به قدس از کربلا را برای ما ترسیم کرده بود؛ اما آن روز آن پیروزی اتفاق نیفتاد و این در حالی بود که این موضوع دعای اجابت‌شده‌ای نبود؛ چرا که نمی‌شود خداوند دعا‌های این انسان‌های دلسوخته و مخلص را نپذیرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه هیچ منبع بصیرتی بالاتر از وصیتنامه امام(ره) نیست اظهار کرد: فردی وقتی انسانی را دوست دارد در عمل به وصیت او اهتمام می‌ورزد. امیرالمؤمنین علی (ع) وصیتنامه بلندی خطاب به امام مجتبی (ع) دارد که دستورالعمل تربیتی است و ما به‌عنوان شیعه از آن غافل هستیم و یا نامه امیرالمؤمنین به مالک‌اشتر به‌عنوان فرمانروای مصر یک سند حکومت داری است که چنانچه ما آن را نصب‌العین خود کرده بودیم امروز جامعه ما به‌گونه‌ای دیگر بود.

سردار سلیمانی درپایان با بیان اینکه ما به‌خاطر یک جریان به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه حمایت ما از مردم فلسطین به سبب انجام وظیفه دینی و انقلابی و مقابله با رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: می‌گویند ما چرا در سوریه نبرد کردیم؟ خب، به این سبب که یک رژیم گمراه و گستاخی همچون رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از 300 کلاهک هسته‌ای و با اتخاذ استراتژی جنگ پیش‌دستانه، هر توانایی را قبل از فعلیت یافتن نابود و بمباران می‌کند؛ اما امروز جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار در برابر چنین رژیمی ایستاده است و دلیل آن علاوه بر سربازان نژادی خود در درون کشور، سربازان دیگری هستند که در نقاط دیگر، این دشمن را متوقف کرده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 28 دی 1396 - 17:10:50