کشتار در کسروان و جبیل سندی بر جنایات ابن‌تیمیه علیه شیعیان

پنج شنبه 28 دی 1396 - 11:41:46
کشتار در کسروان و جبیل سندی بر جنایات ابن‌تیمیه علیه شیعیان

تهران- الکوثر: استاد برجسته تاریخ اسلام، تکفیر و سپس کشتار وسیع شیعیان در مناطق کسروان و جبیل لبنان را سندی بر جنایات وحشتناک ابن تیمیه نظریه‌پرداز وهابیت تکفیری و سپاه او در حق شیعیان دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ‌شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: بر اساس آنچه در تاریخ آمده است ابن تیمیه حکم به تکفیر ساکنان مناطق جبیل و کسروان در لبنان کنونی داد و سپاهی برای حمله به این مناطق آماده و شخصا آن را فرماندهی کرد. اکثر ساکنان این مناطق شیعه بودند و او طبق رویه همیشگی‌اش علیه آن‌ها اتهام سازی کرد و سه بار با سپاهش به این منطقه حمله کرد و بار سوم برای صلح توافق شد. ولی او توافق صلح را زیر پا گذاشت و شخصا سپاهش را برای حمله به این مناطق فرماندهی کرد. 
این اندیشمند اسلامی و استاد تاریخ اسلام افزود: به دستور ابن تیمیه، مردان مناطق جبیل و کسروان کشته و زنانشان به کنیزی گرفته شدند و کودکانشان به بردگی برده شدند و خانه‌ها و کشتزارهای آنان به آتش کشیده شد. 
استاد اسد قصیر که تحقیقات وسیعی در زمینه تاریخ وهابیت انجام داده است افزود: ما در لبنان در منطقه جبیل دره‌ای به نام دره عذاری (باکره‌ها) داریم و علت نامیدن دره با چنین نامی این است که وقتی زنان شنیدند قرار است ابن تیمیه به روستای آن‌ها حمله کند و آن‌ها را به کنیزی ببرد، جمع شدند و دستان هم را گرفتند و همه با هم خود را به دره انداختند تا به اسارت گرفته نشوند. 
به گفته این استاد تاریخ اسلام، ‌ بسیاری از خانواده‌های لبنانی که اکنون مسیحی هستند در واقع شیعه بودند ولی برای آنکه به دست ابن تیمیه کشته نشوند مسیحی شدند. شاید این مسئله برای مسیحیان لبنانی شوک‌آور و باور آن دشوار باشد ولی واقعیت این است که برخی خانواده‌های سر‌شناس مسیحی مثل خانواده‌های بیت شریف، بیت هاشم، بیت عون، ‌ و جبران و بسیاری دیگر از خانواده‌های مسیحی کنونی، در اصل شیعه بوده‌اند ولی برای آنکه به دست سپاه ابن تیمیه کشته نشوند مسیحی شدند. 


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 دی 1396 - 11:41:31