تاکید شرکت کنندگان اجلاس بین المجالس تهران برحفظ آرمان فلسطین

چهار شنبه 27 دی 1396 - 13:54:7
تاکید شرکت کنندگان اجلاس بین المجالس تهران برحفظ  آرمان فلسطین

تهران- الکوثر: در دومین روز نشست سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی جمعی از شرکت کنندگان بردفاع کامل از آرمان فلسطین تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سولی ایدی، نایب رئیس مجلس نیجر صبح امروز (چهارشنبه 27 دی) در دومین روز نشست سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با اشاره به اینکه امروزه تروریسم بلایی است که همه کشورهای دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و پیامدهای منفی به همراه داشته است گفت: بر این اساس کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم نباید از هیچ تلاشی خودداری کند.
وی همچنین تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید با همه توان خود به دنبال یافتن راه حلی برای رفع بحران فلسطین و افریقای مرکزی باشند.

رئیس هیأت پارلمانی موریتانی هم خواستار اتخاذ تصمیم موثر در سازمان همکاری اسلامی برای کمک به مردم فلسطین شد.
محمد شیخ گفت: در کنفرانس امروز باید با ملت فلسطین در برابر تصمیمات نابخردانه امریکایی ها ابراز همبستگی کنیم.
وی تصریح کرد: دغدغه فلسطین مسأله مهم جهان اسلام است لذا باید تصمیماتی در این کنفرانس اتخاذ شود که به مردم فلسطین کمک کند.

همچنین عبدالواحد الانصاری نایب رئیس مجلس مراکش با بیان اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا تمام قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا می گذارد بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا به دنبال این بود تا در شورای امنیت قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کند.

نایب رئیس مجلس مراکش با اشاره به اینکه در مقابل تصمیم ظالمانه آمریکا می ایستیم تا توطئه دشمنان را خنثی کنیم ادامه داد: باید همه کشورهای مسلمان در خصوص قدس و مسئله فلسطین وحدت کلمه داشته باشند و آمریکا را مجبور کنیم تا دست از اهانت به مردم مسلمان بردارند و حقوق مردم فلسطین را زیرپا نگذارند.

عایشه محمد احمد صالح،  نایب رئیس مجلس سودان نیز در دومین روز نشست سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: تحولات در منطقه به سرعت در حال انجام است بنابراین امنیت و ثبات کشورها بیش از گذشته حائز اهمیت است زیرا این تحولات تاثیر مستقیمی در امنیت کشورها دارد فضای موجود همچنین شرایط ملت فلسطین را با بحران روبرو کرده به نوعی که اشغالگران پا را فراتر گذاشته و بیت المقدس پایتخت مسلمانان جهان را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

نایب رئیس مجلس سودان با بیان اینکه سازمان های بین المللی نیز طرفداری خود از صهیونیست ها را اعلام کردند تصریح کرد: اعمال وحشیانه صهیونیست ها در سرزمین فلسطین هر روزه افزایش پیدا می کند، سودان اما از گذشته تا کنون حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کرده و بر تحقق عدل  در این سرزمین تاکید دارد بنابراین با هر تصمیم دولت آمریکا مخالفت خود را اعلام نمودیم.

وی تنها راه نجات ملت مسلمان را تمسک به کتاب خدا و سنت پیامبر دانست و گفت: مسئله وحدت برای ما موضوع مهمی است زیرا خداوند نیز وعده داده که مستضعفان در سرزمین خدا جانشین حقیقی هستند لذا هر کسی به دنبال پوشاندن حقیقت باشد متضرر خواهد شد.

همچنین  ژولاد افرم پریوات اولا نایب رییس مجلس ساحل عاج در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درتهران با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین در محوریت مسائل جهان اسلام است، اظهار داشت: در نشست خود درباره این موضوع موضع روشنی گرفته ایم و براساس آن حرکت می کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 27 دی 1396 - 13:48:16

دسته بندی :