هشدار دوباره وزير امور خارجه تركيه به کُردهای سوریه

چهار شنبه 27 دی 1396 - 9:52:41
هشدار  دوباره  وزير امور خارجه تركيه به کُردهای سوریه

دمشق- الکوثر: وزير امور خارجه تركيه اعلام کرد اقدامات ما علیه گروه های کُردتروریستی ی.پ.گ و پ.ک.ک به عفرین محدود نخواهد بود و شامل منبج و شرق فرات نیز خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه که در نشست "ثبات و امنیت شبه جزیره کره" در ونکوور کانادا حضور دارد، پس از دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود، در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه درباره برنامه تشکیل ارتشی از نیروهای کُرد سوریه در شمال سوریه با همتای آمریکایی خود گفتگو کرده است، اظهار داشت: با تشكيل چنين نيرويى، روابط ترکیه-آمریکا آسیب جبران ناپذيری می بیند.

همچنین بخوانید:  واکنش دمشق به تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه

 

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد :  در گفتگو با تیلرسون اظهار داشتم که علاوه بر این دو مساله، شرایط بسیارجدی کنونی و اینکه این اقدام (تشکیل نیروی جدید مرزی آمریکا در شمال سوریه) می تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری به روابط دو کشور وارد کند اما وی گفت که به اخبار برخی روزنامه ها اطمینان نکنید. من نیز به تیلرسون  گفتم که این خبرها صرفا متعلق به روزنامه ها نیست و برخی فرماندهان آمریکایی نیز آن را بیان داشته اند.

وی افزود: با جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا هم در این خصوص و هم درباره عملیات ترکیه در عفرین گفتگو کردم. متیس گفت که شخصا موضوع ایجاد ارتش در شمال سوریه را پیگیری می کند و در این باره با ترکیه در ارتباط خواهند بود. 


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 27 دی 1396 - 9:52:28