آیا سعد حریری بازهم به‌ریاض سفر می‌کند؟‌

سه شنبه 26 دی 1396 - 10:42:34
آیا سعد حریری بازهم به‌ریاض سفر می‌کند؟‌

تهران- الکوثر: محمد بن‌سلمان‌ قصد دارد، پیش از سفر مجدد سعد حریری به ریاض، مشاور خود را برای گفت‌وگو‌ با وی به بیروت اعزام کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه الأخبار‌ لبنان در خبری گزارش داد که عربستان سعودی درصدد است تا فرستاده‌ای‌ را نزد «سعد حریری»، نخست‌وزیر‌ لبنان، بفرستد تا با وی درباره انتخابات پارلمانی آینده گفت‌وگو‌ کند.

به‌نوشته‌‌ این روزنامه، منابعی به نقل از دیپلمات‌های‌ عرب پیشتر اعلام کرده بودند که عربستان سعودی قصد دارد هیئتی عالی‌رتبه‌ به لبنان اعزام کند تا با سعد حریری درباره اتحاد جریان چهارده مارس لبنان در قالب یک فهرست انتخاباتی گفت‌وگو‌ کند.

این روزنامه افزود: الأخبار‌ مطلع شد که قرار است «نزار العلَولا، مشاور دربار پادشاه عربستان، در آینده‌ای‌ نزدیک عازم بیروت خواهد شد تا با وی پیش از سفرش به ریاض، گفت‌وگو‌ کند.

به‌گفته این منابع،‌ تصمیم برای سفر این مقام عربستانی به بیروت اتخاذ شده اما زمان و دستور کار آن مشخص نشده است و طی چند هفته آیندهد مشخص خواهد شد.

الأخبار‌ در ادامه به نقل از منابع آگاه خود افزود: سفر این مقام عربستانی به بیروت که پس از سفر سفر ثامر السبهان، وزیر امور خلیج فارس عربستان، به بیروت صورت می‌گیرد‌، در واقع،‌ واکنش سنی بیروت پیش از سفر سعد حریری به ریاض است.

در این بین، محافل سیاسی بر این نظرند که سفر مقام عربستانی به بیروت برآیند منفی خواهد داشت، به‌ویژه اینکه مقام سعودی پروتوکل‌های‌ رسمی را نادیده می‌گیرد‌ و بدون دیدار با رئيس جمهور و رئیس مجلس با نخست‌وزیر‌ دیدار خواهد کرد، امری که السبهان نیز پیش از وی انجام داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای عربستان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 26 دی 1396 - 10:41:37