واکنش ترکیه به تصمیم آمریکا برای تشکیل ارتش جدید درشمال سوریه

یک شنبه 24 دی 1396 - 23:15:36
واکنش ترکیه به تصمیم آمریکا برای تشکیل ارتش جدید درشمال سوریه

تهران- الکوثر: ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت حق هرگونه مداخله نظامی علیه گروه‌های تروریستی به قید تعیین مکان، زمان و نحوه آن توسط ترکیه برای کشورمان محفوظ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به بیانیه  ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مبنی بر اینکه "همراه با  کردهای شمال سوریه قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشکل از 30 هزار نفر در مرزهای سوریه با ترکیه و عراق تشکیل دهد، گفت: حق هرگونه مداخله نظامی علیه گروه‌های تروریستی به قید تعیین مکان، زمان و نحوه آن توسط ترکیه برای کشورمان محفوظ است.

 

در همین ارتباط بخوانید:  تشکیل لشکر سی هزارنفره مزدوران آمریکا در شمال سوریه

 

 

 سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه آمریکا به جای قطع حمایت خود از گروه پ.ی.د  و پ ک ک ، با بهانه مبارزه با داعش گامهای نگران کننده ای در راستای مشروعیت بخشیدن به این گروه های جدایی طلب  و استقرار پایدار آن در منطقه برمی دارد، تصریح کرد: این رویکرد ایالات متحده غیرقابل قبول است. ترکیه به اتخاذ هرگونه تدابیر و اقدامات لازم در راستای تامین امنیت و حفظ منافع ملی در داخل خاک کشور و در خارج از آن ادامه خواهد داد.

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه گروهی متشکل از دو گروه کُرد  پ.ک.ک و پ.ی.د است که با حمایت آمریکا و به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی سوریه ایجاد شده است.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


یک شنبه 24 دی 1396 - 23:10:55