اقدامات تحریک‌آمیز امارات برای شروع جنگ با قطر

یک شنبه 24 دی 1396 - 22:54:40
اقدامات تحریک‌آمیز امارات برای شروع جنگ با قطر

تهران- الکوثر: نقض حریم قطر توسط جنگنده های اماراتی ، دوحه را بر آن داشت دومین شکایت خود علیه امارات را به سازمان ملل ارائه دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دولت قطر در دومین شکایتی که علیه امارات به سازمان ملل ارائه داده به نقض حریم هوایی خود توسط جنگنده های اماراتی تاکید کرده است.

دفتر نمایندگی دوحه درسازمان ملل با ارسال نامه مشترکی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد یک فروند بمب‌افکن نیروی هوایی امارات در مسیر حرکت به سمت بحرین وارد آسمان قطر شده و این حادثه در روز ۳ ژانویه ۲۰۱۸ برابر با ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۰:۱۰ به وقت محلی رخ داده است.

«علیاء بنت احمد بن‌ سیف آل‌ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل، اعلام کرد این هواپیمای نظامی امارات با کد شناسایی DHC-6 بر فراز منطقه آزاد اقتصادی قطر و بدون اجازه یا اطلاع قبلی دولت این کشور پرواز کرده است.

به گفته وی دو فروندجنگنده قطری با نزدیک شدن به این هواپیما، به خلبان آن بابت ورود به حریم هوایی قطر هشدار داده اند و جنگنده اماراتی مجبور به ورود به حریم هوایی بحرین شده است.

لازم به ذکر است که قطر پیشتر نیز اعلام کرده بود هواپیماهای نیروی هوایی امارات در روز ۲۱ دسامبر برابر با ۳۰ آذر در ساعت ۹ و ۴۵ بامداد( به وقت محی) به مدت یک دقیقه وارد حریم هوایی قطر شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 24 دی 1396 - 18:7:10