جریان المستقبل؛ نگهبان منافع عربستان در لبنان

شنبه 23 دی 1396 - 11:14:45
جریان المستقبل؛ نگهبان منافع عربستان در لبنان

بیروت- الکوثر: جریان المستقبل در لبنان به نیابت و حمایت از عربستان سعودی به انتقادهای اخیر ولید جنبلاط، رئيس حزب سوسیالیست ترقی خواه واکنش نشان داد و بار دیگر نشان داد که نگهبان منافع عربستان سعودی در لبنان است.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر از بیروت، چند هفته پیش جنبلاط در صفحه حساب توییتر خود از جنگ عربستان علیه یمن انتقاد کرده بود و آن را «بیهوده» توصیف کرده بود.

همچنین،‌ وی در گفت‌وگو‌ با تلویزیون «المستقبل» نیز سخنان قبلی خود را کرار کرده و از بحران قطر و نیز اقدام مقامات عربستان سعودی درباره شرکت نفتی آرامکو نیز انتقاد کرده بود.

این مواضع انتقادی ولید جنبلاط از عربستان سعودی سبب شد که جریان المستقبل به ریاست سعدحریری، نخست‌وزیر‌ لبنان، با صدور بیانیه‌ای از این مواضع جنبلاط ابراز تأسف‌ کند.

همچنین بخوانید:

هشدار جنبلاط به محمد بن‌سلمان

اشاره تلویحی جنبلاط به توطئه‌های عربستان در لبنان

المستقبل در بیانیه خود اعلام کرد که این مواضع جنبلاط با گذشته او و حزب سوسیالیست ترقی خواه و نیز روابط شخصی او با کشوری دوست [عربستان] هم‌خوانی ندارد.

المستقبل در بیانیه خود از همه احزاب لبنان خواسته است که از انتقاد از عربستان سعودی پرهیز کنند و از جنبلاط نیز خواسته است مواضع خود را در قبال ریاض تصحیح کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 23 دی 1396 - 11:14:28