حزب برهم صالح در کردستان عراق تاسیس می‌شود

چهار شنبه 20 دی 1396 - 14:27:40
حزب برهم صالح در کردستان عراق تاسیس می‌شود

بغداد- الکوثر: برهم صالح ، معاون اول جلال طالبانی رئیس فقید حزب اتحاد میهنی کردستان عراق ازاین حزب جدا شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  امروز برهم صالح اولین کنگره حزب جدید خود را برگزار می‌کند تا تیشه‌ای دیگر به ریشه حزب اتحاد میهنی کردستان وارد کند؛ حزبی که در طول 40 سال جلال طالبانی تلاش کرد آن را به درختی تنومند در منطقه کردستان و سراسر عراق تبدیل کند.
یکی از ویژگی‌های مهم جلال طالبانی، دبیرکل فقید حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که بمدت دو دوره ریاست جمهوری عراق را نیز بر عهده داشت این بود که توانست آرای مخالف را در درون حزب مدیریت کرده و از پتانسیل‌های آنها در راستای تقویت حزب بهره ببرد، کما اینکه از بدو تاسیس این حزب در دهه 70 میلادی این روند اختلافی در اتحادیه وجود داشت اما مدیریت قوی وی هیچ وقت اجازه نداد حزب تضعیف شود.

برهم صالح، معاون اول طالبانی که بعد از بیماری طالبانی با سایر اعضای رهبری حزب در خصوص نحوه مدیریت این حزب به اختلاف برخورد، امروز اولین کنگره خود را تحت عنوان «کنگره اول ائتلافی برای دمکراسی و عدالت» با حضور 500 تن از اعضای این لیست که می‌رود تبدیل به یکی دیگر از احزاب پرشمار در عراق شود، برگزار می‌کند.

ریبوار کریم، سخنگوی ائتلافی برای دمکراسی و عدالت در گفتگو با رسانه‌ها درخصوص برگزاری این کنگره گفت: ائتلاف امروز اولین کنگره خود را برای تعیین رئیس و تصویب آئین نامه داخلی برگزار می‌کند، در این کنگره بیش از 500 تن از اعضای ائتلاف حضور دارند که بخش قابل توجهی از آنها را جوانان و زنان تشکیل می‌دهند.

در این کنگره همچنین اعضای مجمع عمومی این ائتلاف متشکل از 40 تن از اعضای ائتلاف توسط شرکت کنندگان در کنگره انتخاب می‌شوند.

در پی انتخاب اعضای مجمع عمومی، این مجمع اعضای اجرایی گروه را انتخاب می‌کنند که با خود رئیس تعداد 15 تن خواهد بود.

بدین ترتیب برهم صالح آشکارا جدی‌ترین قدم خود را برای خداحافظی با حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق برمی‌دارد.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 20 دی 1396 - 14:21:14