حمايت گسترده از جنبش تحريم رژيم صهيونيستي

چهار شنبه 20 دی 1396 - 8:13:15
حمايت گسترده از جنبش تحريم رژيم صهيونيستي

رام الله- الکوثر: روزنامه راي اليوم در گزارشي از فعاليت جنبش تحريم رژيم صهيونيستي نوشت: حمايت‌ها از اين جنبش روز به روز بيشتر و گسترده تر مي شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه اينترنتي راي اليوم که در لندن به روز مي شود به تشريح بيانيه جنبش تحريم اسرائيل (BDS) درباره فعاليت هاي سال گذشته اين جنبش پرداخت.

طبق اين بيانيه ، با وجود اعتماد عريان دولت اشغالگر به دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا و تکيه بر حمايتهاي آن، تعداد زيادي از کشورهاي جهان در برابر تصميم ترامپ براي به رسميت شناختن قدس اشغالي به عنوان پايتخت اسرائيل ايستاده اند.

در اين بيانيه آمده است: در اين ميان آفريقاي جنوبي بار ديگر از جهان ياد گرفت که چگونه کنار حق و عدالت بايستد و با ستمگري مقابله کند زيرا حزب حاکم کنگره ملي آفريقاي جنوبي در اين کشور تصميم گرفت از دولت بخواهد در اعتراض به تصميمات دولت آمريکا، سطح روابط ديپلماتيک با تل آويو را کاهش دهد.

در بيانيه جنبش تحريم اسرائيل آمده است اين موفقيت و نيز نزديک بودن اقدام سازمان ملل در صدور فهرست آن دسته از شرکتهاي اسرائيلي و بين المللي که در اشغالگري و شهرک سازي دست دارند، اين جنبش را تشويق مي کند که به اقدامات روش مند خود که از سال 2005 آغاز شده است، ادامه دهد تا زمان تحريمها ضد نظام اشغالگر اسرائيلي فرا برسد.

اين در حالي است که جنبش تحريم اسرائيل در چنين روزهايي در حمايت از مقاومت مردمي قهرمانانه در فلسطين اشغالي ضد اشغالگران و ضد همدستي دولت آمريکا با آن و نيز تقويت فعاليتهاي مردمي خارج از فلسطين، اهميت بسياري يافته است.

جنبش تحريم اسرائيل همچنين با شرکاي خود تلاش مي کند فشار مردمي را براي تغيير و تقويت مواضع رسمي مقامات فلسطيني و عربي ضد اشغالگران افزايش دهد، مواضعي که در حد شعار و اقدامات نمادين است که از نظر استراتژيک تاثيري بر اسرائيل نمي گذارد.

هدف از چنين تلاشي اين است که دادگاه بين المللي جنايات جنگي در پاسخ به مطالبات مردمي و بين المللي براي محاکمه سران جنايتکار رژيم اسرائيل اقدام کند و سازمانهاي بين المللي نيز در جهت تحريم اين رژيم حرکت کنند تا در نتيجه توافقهاي تجارت آزاد با آن و نيز با شرکتها و بانکهايي که در جنايت عليه مردم فلسطين دست دارند، متوقف شود.

حزب حاکم در آفريقاي جنوبي به تازگي به اتفاق آرا تصميم گرفت از دولت بخواهد که نمايندگي ديپلماتيک را در تل آويو از سطح سفارت به دفتر تماس کاهش دهد. در همين حال شوراي مستقل کليساهاي آفريقاي جنوبي (CAIC) که نماينده بيش از يک ميليون مسيحي در اين کشور است، اعلام کرد از مبارزه مردم فلسطين و جنبش تحريم اسرائيل حمايت مي کند.

همزمان کليساي «منونايت» آمريکا در گردهمايي اخير خود با اکثريت مطلق 98 درصد تصميم گرفت به سرمايه گذاري خود در شرکتهايي که از دولت اشغالگر اسرائيل سود مي برند، پايان دهد. اين کليسا با تصميم خود به شماري از کليساهاي بزرگ آمريکا پيوسته است، کليساهايي که سالهاي گذشته سياست مشابهي در پيش گرفته اند.

سنديکاي کشاورزان در هند (AIKS) نيز با 16 ميليون عضو از جنبش تحريم اسرائيل و نيز حقوق مردم فلسطين حمايت کرده است.

بزرگترين اتحاديه سنديکاهاي کارگري در نروژ (LO) هم که نماينده حدود يک ميليون کارگر است، تصميم گرفته است از تحريم بين المللي فراگير اسرائيل حمايت کند تا ملت فلسطين طبق قوانين بين المللي به حقوق خود دست يابد.

بسياري از سازمانها و مراکز ديگر در چند کشور ديگر از جمله بزرگترين سنديکاي بخش خصوصي کارگري کانادا با نام "Unifor" نيز از تحريم اسرائيل حمايت کرده است.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 20 دی 1396 - 8:13:6