تحلیل نشریه آمریکایی از توان نظامی عربستان دربرابر ایران

سه شنبه 19 دی 1396 - 9:57:29
تحلیل نشریه آمریکایی از توان نظامی عربستان دربرابر ایران

تهران- الکوثر: یک نشریه آمریکا به نقل از یک کارشناس منطقه گزارش داد که ایران کشوری قدرتمند است و عربستان سعودی با ارتش توهمی خود نمی‌تواند یک هفته بیشتر در برابر ایران دوام بیاورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشریه آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی نوشت عربستان سعودی در توسعه نفوذ خود و جلوگیری از نفوذ ایران به سختی شکست خورد و اگر ریاض علیه تهران وارد جنگ شود، یک هفته بیشتر دوام نمی آورد.

بر اساس این گزارش، ایران در برابر توطئه‌ها‌ی بیگانه علیه ارتش موفق عمل کرد و توانست بدون اقدام نظامی مستقیم مانع از توسعه نفوذ عربستان سعودی در منطقه شود.

به‌نوشته‌‌ این نشریه، تلاش‌های‌ عربستان سعودی برای نشان دادن قدرت و توان خود، توفیقی نداشت و عربستان به‌علت‌ جنگ یمن در مخصمه قرار گرفته، جنگی که سرانجامی برای آن نداردو هزینه سنگینی برای ریاض داشته است.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمریکا، به‌منظور‌ منزوی کردن ایران در عرصه دیپلماسی با عربستان سعودی و اسرائيل متحد شد و با اعمال تحریم‌های‌ بیشتر علیه ایران و ادعای حمایت تهران از تروریست‌ها‌ فشارهای بیشتری علیه ایران اعمال کرد، اما نتیجه نگرفتند و عربستان نتوانست مانع از توسعه نفوذ ایران در عراق، سوریه و اکنون نیز یمن شود.

این نشریه به نقل از «توماس لیپمن» کارشناس امور خلیج فارس نیز، نوشت در صورتی که ایران و ریاض با یکدیگر وارد جنگ شوند، عربستان یک هفته بیشتر در برابر ایران دوام نمی آورد و رژیم عربستان نیز این موضوع را می‌داند‌. عربستانی ها اکنون در جنگ یمن مشغول هستند و ارتش توهمی آن از شکست دادن حوثی‌ها‌ ناتوان است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی یک چهارم ایران جمعیت دارد. افزون بر اینکه شریان حیاتی عربستان نیز مانند تاسیسات نفتی یا تاسیسات تصفیه آب به‌طور‌ کامل در مناطق شرقی عربستان در ساحل خلیج فارس قرار دارد که همگی اهداف آسانی برای نیروی دریایی ایران به‌شمار‌ می‌رود‌ که در خلیج فارس متمرکز است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 19 دی 1396 - 9:56:56