موضع حماس درباره نشست آینده شورای مرکزی فلسطین 

دو شنبه 18 دی 1396 - 16:1:14
موضع حماس درباره نشست آینده شورای مرکزی فلسطین 

غزه- الکوثر: حماس اعلام کرد که هنوز درباره شرکت کردن یا نکردن در نشست آینده شورای مرکزی فلسطین تصمیم نگرفته است. 

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر،  «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، گفت: حماس موضع خود را درباره مشارکت در نشست قریب الوقوع شورای مرکزی فلسطین طی روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه کنونی، مشخص نکرده است. 
وی گفت: حماس طی روزهای آینده موضع خود را در این باره مشخص خواهد کرد. حماس بر این نظر است که ملت فلسطین باید در برابر چالش‌ها و تهدید‌ها یکپارچه و متحد باشند و متوجه باشند که این نشست‌ها نباید مکانی برای طرح دیدگاه‌های نامناسب سیاسی باشد. وضع حساسی که موضوع فلسطین با آن مواجه است، تشکیل نهاد و چتری ملی و همه‌جانبه را که همه گروه‌ها و احزاب سیاسی را در برگیرد، ایجاب می‌کند. 
بر اساس این گزارش، حماس پیش‌تر اعلام کرد که روز پنج‌شنبه گذشته دعوتنامه‌ای از «سلیم الزعنون»، رئیس شورای ملی فلسطین، برای حضور در این نشست دریافت کرده است. 
حازم قاسم تاکید کرد حماس خواستار اجرای بندهای توافق آشتی ملی فلسطین با ساز و کار تعیین کادر رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین است. وضع کنونی ایجاب می‌کند که برای گام برداشتن در مسیر آشتی داخلی بین فلسطینی‌ها و پایان دادن به دودستگی‌ها، از دامن زدن به اختلاف‌های داخلی پرهیز کرد. 
وی افزود: حماس با درک شرایط حساس کنونی و اینکه برهه کنونی مستلزم تشریک مساعی و جلوگیری از تلاش‌های حل‌وفصل موضوع فلسطین است و باید از هرگونه دودستگی جلوگیری کرد، از برخی از مواضع خود چشم پوشی کرد و اقداماتی چون کمیته اداری را منحل اعلام و نیز سفر اعضای دولت به نوار غزه را برای رسیدگی به وظیفشان و برعهده گیری مسئولیت گذرگاه‌ها، تسهیل کرد. از این رو، بایسته و بلکه شایسته است که تشکیلات خودگردان نیز برای رسیدن به آشتی ملی و عمل به وظایف خود گام‌هایی را در این مسیر اتخاذ کند. 
اشاره به این نکته لازم است که سلیم الزعنون، رئیس مجلس ملی فلسطین، زمان برگزاری نشست شورای مرکزی فلسطین را طی روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه کنونی در شهر رام الله اعلام و تاکید کرد که این نشست به منظور رایزنی و تصمیم گیری درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل صورت می‌گیرد.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 18 دی 1396 - 16:1:7